تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۱۹۲۱۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
از روبان قرمز چه می‌دانید؟
رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان راهکار‌های شناسایی،پیشگیری و کنترل بیماری اچ آی وی را تشریح کرد.
 سید مهدی حسینی زاده رئیس مرکز بهداشت خوزستان  گفت: بیماری ایدز یا اچ آی وی (HIV ) یکی از بیماری‌هایی محسوب می‌شود که می‌تواند ابعاد مختلف اجتماعی، سیاسی و اقتصادی وسیعی را در جامعه در برگیرد.

او افزود: ایدز نوعی بیماری است که عامل آن ویروسی است و باعث تضعیف سیستم دفاعی بدن می‌شود که شخص در مقابل آن ویروس از نظر دفاعی ضعیف شده و عفونت‌های فرصت طلب سبب ابتلای فرد بیمار به انواع سرطان‌ها می شود.

حسینی زاده با بیان اینکه ایدز بدلیل ویروسی بودن قابل انتقال است، اظهار داشت: بیش از ۶۰ درصد بیماران براثر فاکتور‌های خونی از جمله استفاده از سرنگ مشترک یکبار مصرف بین معتادان، رفتارهای جنسی و ... به شخص دیگری منتقل می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: متولیان بهداشت، مردم و مسئولان موظف هستند برنامه‌های منظمی را برای کنترل این بیماری مدنظر داشته باشند.

رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان بیان داشت: اگر همگان و عموم مردم راه‌های انتقال بیماری ایدز و پیشگیری و همچنین کنترل آن را بدانند، همچنین با اجرای برنامه‌ها و مسئولیت پذیری ارگان‌های دولتی و غیردولتی، می توان چرخه عفونت و ویروس در جامعه را کاهش داد.

کاهش میزان ویروس در بدن فرد مبتلا به ایدز وجود دارد

او با بیان اینکه تا به امروز درمان قطعی برای بیماری ایدز ابداع نشده است، ادامه داد: امکان کاهش ویروس این بیماری در بدن فرد مبتلا  وجود دارد.

به گفته سید مهدی حسینی زاده، با کنترل ویروس HIV و کاهش آن در بدن فرد، می‌توان از انتقال آن به فردی دیگر جلوگیری کرد.

او جلوگیری از تماس با خون آلوده و همچنین رفتار‌های جنسی پرخطر و محافظت نشده را از راهکاری پیشگیری و شیوع بیماری ایدز دانست.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار