تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۱۹۲۱۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تامین هزینه سرویس مدارس مناطق محروم بااستفاده از اعتبار دهیاریها
 استاندار خوزستان گفت: فرمانداران برای تامین هزینه سرویس مدارس مناطق محروم به این موضوع ورود کرده و با مدیریت مناسب برای حل مشکل رفت و آمد دانش‌آموزان مناطق کم برخوردار تلاش کنند و از اعتبارات دهیاریها برای تامین هزینه سرویس دانش‌آموزان مناطق روستایی و محروم خوزستان استفاده کنند.

غلامرضا شریعتی یکشنبه در شورای آموزش و پرورش خوزستان در سرسرای استانداری این استان بیان کرد: سالانه سه هزار میلیارد ریال اعتبار در دهیاری‌های استان توزیع می‌شود که می‌توان برای کمک به تامین هزینه سرویس رفت و آمد دانش‌آموزان در مناطق کم برخوردار از سر جمع اعتبار دهیاری‌ها مبلغی را در نظر گرفت.

وی با اشاره به اینکه دهیاران باید به دانش آموزان مناطق خود برای ادامه تحصیل کمک کنند افزود: باید تعداد دانش‌آموزان دختری که در استان به دلیل نداشتن سرویس ترک تحصیل می‌کنند به حداقل برسد.

شناسایی پنج هزار و ۶۰۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل درخوزستان

شریعتی  با اشاره به اینکه امسال سومین سال اجرای طرح جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل است گفت: امسال ۲ هزار و ۱۶۵ دانش آموز بازمانده از تحصیل در خوزستان شناسایی شد  ولی در مجموع در طول سه سال تحصیلی اخیر پنج هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در استان شناسایی و جذب کلاس‌های درس شدند که هزینه‌های تحصیل آن‌ها نیز از سوی استانداری و دستگاه‌های مرتبط پرداخت می‌شود.

وی افزود: آمار بازماندگی از تحصیل دانش‌آموزان در استان با اجرای این طرح ۱۷ درصد کاهش یافته و این آمار نشان می‌دهد که این طرح اثربخشی خود را داشته است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه در ۲ هفته آینده جشن طرح جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در استان برگزار می‌شود ادامه داد:  این طرح باید در آموزش و پرورش استان تداوم داشته و ماندگار شود.

شریعتی در ادامه با اشاره به اهمیت هدایت دانش‌آموزان به سمت رشته‌های مهارتی بیان کرد: آموزش و پرورش باید به سمت جذب دانش‌آموزان در رشته‌های فنی و حرفه ای و کارودانش حرکت کند، در دنیای امروز تنها داشتن سواد ، ملاک جذب در بازار کار نیست و باید هر فرد در کنار تحصیلات مهارت نیز داشته باشد.در شرایط موجود که نرخ بیکاری بالا است در بازار کار افرادی که دارای مهارت باشند بیشتر جذب می‌شوند.

وی گفت: آموزش و پرورش خوزستان به دلیل پتانسیل بالای صنعتی و کشاورزی و  توسعه آموزش‌های مهارتی  برنامه‌های علمی مدونی  را برای جذب  دانش‌آموزان در رشته های فنی و حرفه ای و کارودانش فراهم کند.

درخواست یک موسسه پژوهشی برای آموزش به دانش‌آموزان محروم در خوزستان

شریعتی درادامه این نشست بیان کرد: یک موسسه وابسته به پژوهش‌های فضایی در چند روز گذشته درخواست داشته تا در مناطق محروم استان مانیتورهایی را در مدارس نصب کنند تا از اساتید و مربیان تراز اول کشور برای ارائه آموزش رایگان به دانش‌آموزان استفاده کنند.

وی گفت: مدیر این موسسه اعلام کرد که چند سال گذشته نیز برای انجام این کار در استان درخواست داده بود که متاسفانه استقبالی از سوی مدیران و دستگاه‌های مربوطه انجام نگرفت و این طرح را در چند استان دیگر اجرا کردند.

استاندار خوزستان اظهار داشت: به این موسسه برای آموزش در مناطق روستایی اعلام امادگی کردیم.

برون‌سپاری ۶۵ درصد آموزش‌های فنی وحرفه‌ای به دانش‌آموزان خوزستان

مدیر کل فنی و حرفه ای خوزستان درادامه این نشست گفت: ۶۵ درصد آموزش فنی و حرفه ای به دانش‌آموزان در استان به صورت برون سپاری است و از آموزشگاه‌های بخش خصوصی نیز برای آموزش دانش آموزان این رشته استفاده می‌شود.

عبدالنبی سواعدی بیان کرد: باید هر ساله تا قبل از شهریور ماه مسئله مربوط به بستن قرارداد با آموزشگاه‌های بخش خصوصی انجام شود تا پایان شهریور ماه و با آغاز سال تحصیلی مشکلی برای تحصیل دانش‌آموزان رشته‌های فنی و حرفه ای و کارودانش وجود نداشته باشد.

وی گفت: امسال با آغاز سال تحصیلی تا امروز قراردادی با آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای بخش خصوصی به دلیل مشخص نبودن تعرفه ساعت آموزش قراردادی منعقد نشده است.

سواعدی ادامه داد: صاحبان آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای بخش خصوصی درخواست افزایش ۲۵ درصدی تعرفه آموزش را دارند، در حال حاضر ساعتی ۱۲ هزار ریال به ازای هر دانش آموز دریافت می‌کنند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان ادامه داد: ۲ سال است که این آموزشگاه‌ها با آموزش و پرورش همکاری دارند و در حال حاضر از آموزش و پرورش مطالباتی دارند که باید برای مواد اولیه و تجهیزات کارگاهی این مطالبات پرداخت شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار