تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۱۹۲۱۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل آموزش و پرورش استان عنوان کرد:
تراز منفی خوزستان در نقل و انتقالات فرهنگیان
  مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه مهاجرت فرهنگیان در خوزستان تراز منفی دارد، گفت: خروج فرهنگیان با سابقه از استان به آموزش و پرورش صدمه وارد می‌کند.

کوروش مودت در جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان که امروز (۱۰ آذرماه) در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: سه محور اصلی نیروی انسانی، اجرای عدالت آموزشی و فضای آموزشی با حمایت وزارت آموزش و پرورش پیگیری شدند. وزیر دستور تشکیل کارگروهی ویژه برای استان داد تا بتوان شاخص‌های آموزش و پرورش را ارتقا داد. بنا شده است که مشاور علمی در بحث کمبود فضای آموزشی و کمبود نیروی انسانی در استان، در نظر گرفته شود.

وی افزود: کمبود نیروی انسانی هم در زمینه خدماتی و هم آموزشی وجود دارد. اما با این حال هیچ کلاس درسِ بدون معلمی وجود ندارد و کمبود ۶ هزار نیروی انسانی با به کارگیری نیروی‌های حق التدریسی و دو نوبته کردن مدارس، جبران شد.

به گزارش ایسنا، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: جبران کمبود نیروی انسانی به صورت خرید خدمات آموزشی، ساعتی و جذب نیروی انسانی خواهد بود. در آموزش و پرورش استان باید حدود ۴ هزار و ۲۶۹ نیروی خدماتی وجود داشته باشد اما هم اکنون ۲ هزار و ۹۶۵ نیروی خدماتی وجود دارد که باید افزایش یابد. کمبود نیروی انسانی باعث شده است بخشی از اموال مدارس، به سرقت بروند.

مودت ادامه داد: تراز استان در نقل و انتقالات منفی است، لذا نمی‌توان از نقل و انتقالات نیروی مورد نیاز را تامین کرد و باید از دانشگاه فرهنگیان و نیروی حق‌التدریسی استفاده کرد. مهاجرت فرهنگیان در استان خوزستان تراز منفی دارد و خروج معلمان و فرهنگیان با سابقه به آموزش و پرورش استان صدمه وارد می‌کند.

به گزارش ایسنا، همچنین محمدرضا کرم‌نیا، معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: از آن جایی که هدف از اجرای مهارت و برون‌سپاری، توسعه مشارکت در آموزش‌های کار و دانش و همگام نمودن نظام آموزشی با تحولات ناشی از پیشرفت علم و فناوری است، نیاز به افراد ماهر احساس می‌شود و باعث شده  آموزش و پرورش با بهره‌گیری از شیوه‌های برون سپاری، نیرونی انسانی را تامین کند.

وی افزود: کار و دانش با تصویب نظام آموزش با هدف اینکه نیروی انسانی ماهر را تربیت کند، در سال ۶۹ به وجود آمد. شاخه کار و دانش، کانون و محل مشارکت دستگاه‌هایی است که دارای امکانات آموزشی و مرتبط با آموزش و پرورش هستند.

کرم‌نیا ادامه داد: آموزش متوسطه دوره دوم شامل سه شاخه کار و دانش، نظری و فنی و حرفه‌ای است. کار و دانش به دو شکل ارائه می‌شود؛ یک نوع آن در هنرستان‌ها و نوع دوم به صورت برون سپاری و استفاده از امکانات و خدمات آموزشی دستگاه‌های دولتی و غیردولتی است. در حوزه کار و دانش بیش از ۱۶۰ رشته وجود دارد که در چهار زمینه خدمات، هنر، صنعت و کشاورزی در حال فعالیت است.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان در پایان گفت: در حوزه کار و دانش ۳۶ هزار و ۷۰۰ هنرجو در ۲۸۰ هنرستان تحصیل می‌کنند. از این تعداد ۳ هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز به روش برون‌سپاری در حال آموزش هستند. از سال ۹۶ تا امروز تعداد برون‌سپاری را در استان به دو برابر رساندیم.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار