تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰
کد خبر: ۱۹۲۱۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر تجهیزات مکانیکی کشت و صنعت امام خمینی (ره):
بومی سازی دروگر نیشکر اقدامی موثر در شرایط تحریم است
 مدیر تجهیزات مکانیکی کشت و صنعت امام خمینی (ره) گفت: نمایشگاه ساخت داخل قطعات در شرکت کشت و صنعت امام خمینی (ره) که با استقبال سازندگان داخلی از استان های مختلف کشور همراه شد منجر به افزایش کیفیت قطعات در نتیجه شناسایی سازندگان برتر، افزایش تعداد قطعات داخلی شده و ورود سازندگان از استان های مختلف کشور به مقوله ساخت قطعات دستگاه هاروستر شد.

 منوچهر عبادیان ادامه داد: در این مرحله تقریبا تمامی قطعات بدنه، کابین، سیستم تغذیه، سیستم برش، سیستم بارگیری، انواع دنده ها، فن ها و کلاهک ها داخلی سازی شد.

 وی  افزود: در ادامه لاستیک های عقب دستگاه نیز توسط یک شرکت معتبر داخلی ساخته شد تا علاوه بر تکنولوژی بهتر و کارکرد بیشتر از خروج ارز از کشور جلوگیری شود چرا که قطعه لاستیک از قطعات پرمصرف و پر هزینه است.

 مدیر تجهیزات مکانیکی کشت و صنعت امام خمینی (ره) گفت: در نهایت در سال ۱۳۹۵ شاسی دستگاه نیز توسط شرکت هپکو ضمن ارتقا ساخته شد تا شرایط برای تولید داخل این دستگاه آماده شود.

 وی افزود: بدین ترتیب در دی ماه و بهمن ماه ۱۳۹۷ تلاشگران عرصه صنعت در تجهیزات مکانیکی کشت و صنعت امام خمینی (ره) با عزم راسخ تصمیم گرفتند یک دستگاه دروگر نیشکر ایرانی با حداکثر استفاده از قطعات داخلی و ارتقا یافته نسبت به نمونه خارجی تولید کنند که این مهم در ۴۵ روز کاری و با ثبت رکوردهای چشمگیر و غرور آفرین محقق شد و دستگاه تولید شده با نام دروگر ملی ایران (DEMA) در سیستم برداشت ماشینی شرکت فعال شد.

 وی با اشاره به اینکه این دستگاه با ۱۰درصد هزینه خرید دستگاه خارجی ،ساخته شده است ، گفت: بومی سازی دروگر نیشکر با توجه به  شرایط تحریم و نبود امکان خرید نمونه خارجی ،کاهش هزینه  بالاسری ساخت با توجه به امکان ساخت در داخل، افزایش توانایی فنی متخصصان و مکانیزاسیون نیشکر، ایجاد بازار کار در منطقه و کشور با داخلی سازی قطعات، ایجاد اعتماد به نفس در سازندگان داخلی و ارتقا و بهبود نمونه خارجی با توجه به شرایط اقلیمی خوزستان  و بهبود عملکرد از اهداف ساخت این دروگر ملی است.

:
:
:
آخرین اخبار