تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۳
کد خبر: ۱۹۲۱۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بیش از ۱۸ درصد از مزارع نیشکر شرکت کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر برداشت شد
مدیرعامل کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر گفت: در فصل جاری برداشت نیشکر، تاکنون بیش از ۱۸ درصد از مزارع این شرکت برداشت شده است.
 محمد فتحی مکوند مدیرعامل کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر  گفت: از ابتدای فصل برداشت نیشکر تاکنون ۱۸ درصد از مزارع این شرکت با تناژی بالغ بر ۱۰۹ هزار و ۸۹۶ تن برداشت شده است.

او افزود: به دلیل بارندگی‌های اخیر با میانگین بارش ۷۶ میلیمتر، عملیات برداشت نیشکر تا بهبود شرایط آب و هوایی متوقف خواهد بود.

به گفته فتحی مکوند، کارخانه تصفیه شکر فعال است و عملیات تولید این محصول استراتژیک همچنان ادامه دارد و متوقف نشده است.

ثبت رکورد جدید تولید ۸۳۵ تن شکردر یک شبانه روز

این مقام مسئول ظرفیت اسمی روزانه تولید شکر سفید در کارخانه تصفیه شکر امیرکبیر را ۶۰۰ تن عنوان کرد و اظهار داشت: با تلاش و همت کارکنان این شرکت و تولید ۸۳۵ تن شکر در شبانه روز رکورد جدیدی در سال بهره برداری جاری به ثبت رسید و امیدواریم این میزان تولید استمرار داشته باشد.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر تصریح کرد: پیش بینی می‌شود در سال زراعی جاری، ۷۷۰ هزار تن نیشکر برداشت و از این میزان ۸۵ هزار تن شکر خام تولید شود.

او در پایان بیان داشت: براساس برنامه ریزی به عمل آمده در بخش تصفیه شکر پیش بینی می‌شود ۱۷۵ هزار تن شکر سفید تولید شود.

شرکت کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر یکی از شرکت‌های هفتگانه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی است که امسال بیستمین سال بهره‌برداری از مزارع نیشکر را تجربه می‌کند و با بکارگیری ۲ هزار نفر به صورت مستقیم و بیش از ۲ هزار نفر بصورت غیرمستقیم نقش مهمی را در ایجاد اشتغال پایدار در استان خوزستان ایفا می‌کند.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار