تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۱۹۲۱۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تاکید مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان بر فعالیت بیشتر دفاتر ارتباط صنعت و دانشگاه

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان در نشست با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان و معاونان ایشان بر فعالیت بیشتر دفاتر ارتباط صنعت و دانشگاه تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان؛ "اخلاق محمدیان"گفت: با توجه به تعداد زیاد اساتید و هیئت علمی دانشگاه ها در استان باید دفاتر ارتباط صنعت و دانشگاه بیش از پیش فعال بوده و علم را به ثروت تبدیل کنند.

وی اظهار داشت: بیش از 3 هزار فقره قرارداد در شهرکها و نواحی صنعتی استان منعقد شده است که بیش از 1600 واحد تولیدی آن به بهره برداری رسیده و بقیه در دست ساخت می باشند.

محمدیان افزود: همه صنایع کوچک و متوسط نمی توانند به تنهایی نیازهای علمی خود را برطرف نمایند به همین منظور این شرکت در قالب کلینیک های کسب و کار تلاش می کند نیازهای واحدهای صنعتی را تا حدودی مرتفع نماید.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان با استقبال از تشکیل کلینیک کسب و کار با حضور اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه ها بیان داشت: با برگزاری نشست های B2Bو حضور اساتید در کنار واحدهای صنعتی می توان به رفع نیاز فناورانه واحدهای تولیدی کمک کرد.

محمدیان گفت: مشکل اصلی صنایع فقط نقدینگی نیست و موضوعاتی همچون بهره وری، مدیریت و بازار از حلقه های مفقوده در واحدهای صنعتی و تولیدی است که باید با ارائه راهکارهای مناسب اصلاح ساختار انجام شود.

وی در زمینه برگزاری استارتاپ در  حوزه نفت، گاز و پتروشیمی اعلام آمادگی کرد و بیان کرد: ایده های برتر استارتاپ ها از حمایتهای مالی و معنوی این شرکت بهره مند می شوند.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین براتی  رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان و واحد اهواز با اشاره به اینکه در دانشگاه های آزاد اسلامی استان سه قطب علمی نفت و گاز و پتروشیمی وجود دارد گفت: اساتید دانشگاهی با همکاری دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی و برخورداری از تجهیزات و آزمایشگاه های پیشرفته آمادگی دارند در حوزه صنعت و ساخت قطعات به واحدهای تولیدی استان کمک کنند.

وی اظهار داشت: چنانچه نیازهای واحدهای تولیدی از نظر تولید و ساخت قطعات به ما سپرده شود تا حصول نتیجه در کنار آنها خواهیم بود و در صورت تمایل آمادگی سرمایه گذاری مشترک با واحدهای صنعتی را نیز داریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان در زمینه برگزاری دوره های آموزشی مهارتی و ضمن خدمت برای واحدهای تولیدی اعلام آمادگی کرد و افزود:  باید علم در کنار صنعت قرار گیرد و از پتانسیل دانشگاهیان و مراکز علمی در این زمینه استفاده شود.

وی تاکید کرد: اکنون که نرخ بیکاری در جامعه روبه افزایش است باید به واحدهای تولیدی کمک کنیم تا از رکود تولید جلوگیری شود.

بر اساس این گزارش نشست مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان در محل شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان برگزار شد.
:
:
:
آخرین اخبار