تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۱۹۲۱۹۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره تعاون روستایی گتوند خبر داد:
آغاز خرید ذرت از ذرتکاران گتوندی
 رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان گتوند از آغاز خرید ذرت توسط شبکه تعاون روستایی این شهرستان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی تعاون روستایی خوزستان یونس سلطان کاظمی گفت: از ابتدای آذرماه عملیات خرید ذرت از ذرتکاران شهرستان آغاز و تا ۸ آذرماه رقمی بالغ بر ۱۷۱ تن ذرت از ذرتکاران خریداری شده است.
وی ادامه داد: کار خرید ذرت معمولا تا اواخر دی ماه ادامه داد که در سال گذشته بیش از ۲۶۰۰ تن ذرت از کشاورزان منطقه خریداری شد، اما پیش بینی می شود در سال جاری با توجه به سطح زیر کشت شالی که رقمی قابل ملاحظه است در برداشت و خرید ذرت با افت مواجه شویم.
رئیس اداره تعاون روستایی گتوند بیان داشت: در سال گذشته سطح زیر کشت ذرت بالاتر از ۸۰۰ هکتار و در سال جاری پایین تر از ۶۰۰ هکتار است که موضوع فوق ما را در تناژ خرید با کاهش روبه رو می سازد.
سلطان کاظمی اضافه کرد: ذرت یکی از محصولات با ارزش در زمینه تامین روغن خوراکی و همچنین خوراک دام می باشد که شهرستان گتوند یکی از ۶ شهرستانی است که در خرید محصول ذرت اقدام می کند.


توزیع ۳۶۰۰ کیسه آرد ماهیانه برای ۲۰ هزار روستایی
 
رئیس اداره تعاون روستایی گتوند از توزیع ماهیانه ۳۶۰۰ کیسه بین جمعیت روستایی این شهرستان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی تعاون روستایی خوزستان یونس سلطان کاظمی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون و بنا به نیاز روستائیان تعاون روستایی مبادرت به توزیع آرد خباری و خانگی پز کرده است.
وی ادامه داد: سهمیه ماهیانه آرد تعاون روستایی گتوند برای جمعیت ۲۰ هزار نفری روستایی ۳۶۰۰ کیسه است که این سهمیه از سال ۹۲ تا کنون می باشد و مشکلاتی را برای رفع نیاز روستائیان بوجود آورده است.
رئیس اداره تعاون روستایی گتوند بیان داشت: با توجه به مهاجرت معکوس از شهر به روستا و اینکه شغل بسیاری از مردم گتوند کشاورزی می باشد، می طلبد در زمینه تامین آرد مورد نیاز روستاییان تلاش و توجه بیشتری صورت گیرد.
سلطان کاظمی گفت: با توجه به سرشماری جمعیت روستائیان که فکر می کنیم حدود ۵ درصد از سال ۹۲ تاکنون به این جمعیت اضافه شده، رقمی بالغ بر ۴هزار کیسه در ماه نیازهای روستائیان را برطرف می کند و امیدواریم مسئولین با افزایش ۴۰۰ کیسه در ماه برای شهرستان گتوند موافقت کنند.

:
:
:
آخرین اخبار