تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۱۹۲۲۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انعقاد تفاهم‌نامه نصب ۸۵ دستگاه آب‌شیرین‌کن برای روستاهای خوزستان
 سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان گفت: تفاهم‌نامه نصب و راه‌اندازی ۸۵ دستگاه آب‌شیرین‌کن برای ۱۴۰ روستای استان میان شرکت آبفای روستایی استان و یک شرکت دانش‌بنیان منعقد شد.

عادل حرباوی بیان کرد: ارزش ریالی نصب و راه اندازی این دستگاهها ۱۵۰ میلیارد ریال است که با سرمایه‌گذاری شرکت دانش بنیان پیام‌آوران نانوفناوری فردانگر احداث می شوند.

وی درخصوص زمان نصب این دستگاه های آب شیرین‌کن افزود: براساس تفاهم‌نامه منعقد شده این دستگاه ها تا پایان سال ۹۹ در روستاهای استان خوزستان به بهره برداری می رسند.

 همچنین رییس اداره علم و فناوری شرکت آبفا روستایی خوزستان با اشاره به استفاده از روش های نوین در فرآیند تصفیثه آب در شرکت آبفای روستایی گفت: استفاده از دانش روز دنیا ضمن اینکه در افزایش شاخصهای کمی و کیفی آب شرب روستاها تاثیر بسزایی دارد، در کاهش هزینه ها تا مرز ۵۰ درصد نیز موثر است.

سید داوود حسینی افزود:  نصب و راه اندازی سامانه گندزدایی الکترولیز نمک طعام آبادان، نصب و راه اندازی سامانه آب شیرین کن به روش الکترودیالیز شوش و نصب و راه اندازی سامانه سرامیکی حذف کدورت در تاسیسات مراونه اهواز از جمله اقداماتی است که تاکنون انجام شده است.

رییس اداره علم و فناوری شرکت آبفا روستایی خوزستان یادآور شد: اولویت تعیین شده در نصب و راه اندازی این سامانه ها در تاسیسات پرمصرفی است که هزینه‌های بهره برداری بالایی نیز دارند. همچنین تاسیسات آبرسانی که به لحاظ کمی و کیفی دچار تنش هستند نیز در اولویت قرار گرفته اند.

حسینی گفت: در حال حاضر تفاهم نامه نصب و راه اندازی ۱۴ سامانه الکترولیز نمک طعام، نصب و راه اندازی ۸۵ سامانه آب شیرین کن الکترودیالیز و نصب و راه اندازی پنج سامانه سرامیکی در سطح استان خوزستان منعقد شده و توسط شرکت های دانش بنیان داخلی و تا پایان سال ۹۹ انجام خواهند شد.

وی افزود: نصب و راه اندازی این سامانه ها از محل سرمایه گزاری و اعتبارات استانی انجام خواهد شد که اعتباری افزون بر ۴۵۰ میلیارد ریال برای آنها برآورد شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار