تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۱۹۲۲۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رشد ۴۰ درصدی صادرات کالا در بندر خرمشهر
  مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از رشد ۴۰ درصدی صادرات کالا در بندر خرمشهر طی هشت ماهه سال جاری خبر داد.

نورالله اسعدی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بارگیری یک میلیون و ۵۷۱ هزار و ۲۰۲ تن کالا در بندر خرمشهر به ثبت رسیده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۴۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وی در ادامه حجم تخلیه و بارگیری کالا در بندر خرمشهر طی این مدت را یک میلیون و ۶۷۵ هزار و ۴۴۷ تن عنوان کرد و افزود: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۳۴ درصدی را نشان می دهد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر تصریح کرد: طی این مدت تردد ۲۶۷ فروند شناور غیر کانتینری بالای هزار تن در بندر خرمشهر به ثبت رسیده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از افزایش ۴۳ درصدی برخوردار است.

اسعدی، به رشد ۴۲ درصدی میزان بارگیری جنرال کارگو در بندر خرمشهر اشاره و خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون یک میلیون و ۵۵۵ هزار و ۷۱۵ تن کالای عمومی از مسیر دریایی بندر خرمشهر صادر شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، بندر خرمشهر با برخورداری از ۲۰ پست اسکله، مجاورت با کشورهای حوزه خلیج فارس، اتصال به کریدور بندرامام خمینی، شلمچه و عراق و بهره‌مندی از سیستم حمل و نقل چند وجهی به عنوان مهمترین بندر جنوب غربی کشور در زمینه صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس شناخته می‌شود.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار