تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۱۹۲۲۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دویست و بیست و هشتمین کتابخانه عمومی خوزستان بهره‌برداری شد
 دویست و بیست و هشتمین کتابخانه عمومی خوزستان با نام قمر بنی هاشم(ع) روز دوشنبه در روستای رمیله شهرستان رامشیر به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خوزستان در حاشیه بهره برداری از این کتابخانه با اشاره به اینکه مردم در مناطق روستایی نیازمند اطلاعات در حوزه های مختلف هستند بیان کرد: نیاز به آگاهی از اوضاع روز، نیاز کودکان، دانش‌آموزان برای کار یا ادامه تحصیل، آموزش و سرگرمی، دسترسی به منابع اطلاعاتی از اهداف ساخت کتابخانه های روستایی است.

منصور کوهی رستمی با بیان ایننکه روستاییان از خدمات کمتری نسبت به محیط‌های شهری برخوردارند توضیح داد: کتابخانه‌های روستایی می‌توانند خدمات مختلفی به اهالی روستا به ویژه زنان خانه‌دار ارایه کنند و در کنار آن می توان برنامه‌های متنوع دیگری مانند نقد، رونمایی و برنامه های مناسبتی می تواند اجرا کرد و باعث افزایش انسجام اجتماعی و رشد فرهنگی در روستا شد.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به روستاهای محروم و کم برخوردار گفت: امسال تاکنون ۹ کتابخانه عمومی در مناطق مختلف خوزستان بهره برداری شده و در ۲ ماه آینده نیز سه کتابخانه دیگر  به بهره برداری می رسد.

به گزارش ایرنا ساخت این کتابخانه در زیربنای ۲۸۰ متر و مساحت ۶۷۵ متر از سال ۹۳ آغاز شده بود که امروز به بهره برداری رسید، این کتابخانه دارای بخش‌های مختلف شامل بخش مخزن، سالن‌ مطالعه برادران و خواهران، بخش کودک و کافی نت است.

بیش از ۶ میلیارد ریال برای ساخت این کتابخانه از محل تملک دارایی ها و ۲ درصد نفت و نهاد کتابخانه ها هزینه شده است.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار