تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۱۹۲۲۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اجرای مشاغل روستایی در شهرها ممنوع است
  مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خوزستان گفت: برخی متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری طرح خود را در شهر اجرا می‌کنند که این کار خلاف قانون است و به این افراد تذکر داده شده تا طرح‌های خود را در روستا عملیاتی کنند.

 رضا قیصی پور روز دوشنبه در کمیته نظارت بر طرح های قانون اشتغال پایدار روستایی و عشایری در محل معاونت اقتصادی استانداری خوزستان بیان کرد: این طرح ها با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای رونق کسب و کار در روستاها اجرا می شود و متقاضیان دریافت این تسهیلات نباید مخالف قوانین طرح عمل کنند.

وی گفت: اجرا نکردن درست این طرح از سوی برخی از متقاضیان مانع ایجاد اشتغال پایدار در روستاها و ماندگاری آنها در روستاهای خود می شود.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خوزرستان با اشاره به ۲۴۰ بازدید کمیته نظارت و پایش استان از طرح های اشتغالزای روستایی و عشایری گفت: بسیاری از طرح های اشتغال روستایی و عشایر در خوزستان به بهره برداری رسیده و بسیاری از متقاضیان به تعهدات مندرج در اجرای طرح عمل کرده اند، اما برای رسیدن به اهداف این طرح باید جلوی تخلفاتی که از سوی برخی متقاضیان رخ می دهد گرفته شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان نیز با تاکید بر نظارت هر چه بیشتر بر نحوه اجرای طرح های قانون اشتغال پایدار روستایی و عشایری شهرستان ها گفت: فرمانداران به عنوان رییس کمیته مکلف هستند بر اجرای تعهدات این طرح نظارت لازم را داشته باشند.

سید نوراله حسن زاده در خصوص اجرای طرح های صنعتی در روستاها افزود: هر طرح صنعتی را نمی شود در روستایی که تجهیزات و امکانات و نیروی انسانی مورد نیاز را ندارد، اجرا کرد.

وی با تاکید بر تغییر مسیر اعطای تسهیلات، بیان کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید این اختیار را به استان ها بدهد که بقیه تسهیلات پرداخت نشده ، به طرح های مورد نیاز هر استان اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح های اشتغالزا در روستاها باید کارشناسی شود، گفت: هر شغلی در روستاها مناسب و ماندگار نیست.

اختصاص بیش از پنج میلیارد ریال به مشاغل روستایی

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان نیز در این نشست گفت: پنج میلیارد و ۲۷۰ میلیون ریال برای اجرای طرح های مشاغل روستایی و عشایری خوزستان ابلاغ شده است.

سعید حسینی نژاد بیان کرد: از اعتبار ابلاغ شده تاکنون بیش از سه میلیارد ریال به ۲ هزار و ۶۵۵ طرح در خوزستان پرداخت شده که این تعداد طرح منجر به ایجاد پنج هزار و ۱۷۰ فرصت شغلی شده است.

وی گفت: پرداخت تسهیلات به طرح های ثبت نام شده در سامانه ی کارا همچنان ادامه دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار