تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۱۹۲۲۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
200 نفر در شمال خوزستان مبتلا به بیماری‌های حاد تنفسی شدند
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: در سال گذشته از بین ۸۰۰ هزار نفر مردم شهرستان‌های دزفول شوش و گتوند ۱۰۰ نفر دچار بیماری‌های حاد تنفسی شده بودند که این آمار در سال جاری به ۲۰۰ نفر افزایش یافته است.
 شاپور مسعودی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، اظهار کرد: در سال گذشته از بین ۸۰۰ هزار نفر مردم شهرستان‌های دزفول شوش و گتوند ۱۰۰ نفر دچار بیماری‌های حاد تنفسی شده بودند که این آمار در سال جاری به ۲۰۰ نفر افزایش یافته است که از این تعداد بر اساس نتایج آزمایشگاهی ۳۰ نفر مبتلا به آنفلوانزا شده‌اند که این رقم نسبت به تمام جمعیت نگران کننده نیست.

وی بیان کرد: افراد دارای بیماری های خاص از قبیل بیماران دیابتی قلبی و عروقی، زنان باردار و افرادی که از سیستم ایمنی ضعیف تری برخوردار هستند مانند کودکان زیر ۵ سال و افراد مسن، باید مراقبت بیشتری جهت پیشگیری از ابتلا به ویروس آنفولانزا داشته باشند.

مسعودی افزود: ویروس آنفولانزا نسبت به بدن بیماران واکنش های مختلفی نشان می‌دهد بنابراین هر بیمار مبتلا به این ویروس سرانجامش مرگ نخواهد بود؛ درصد بسیار اندکی از مرگ و میرهای بیماری‌های حاد تنفسی مربوط به آنفلوانزا است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول افزود: توصیه می‌شود هر فردی که دارای علائم کلی مانند گلودرد، تب، آبریزش بینی و بدن درد است، برای معاینه  توسط پزشک، به اماکن درمانی مراجعه کند اما توجه داشته باشید که داشتن این علائم به صورت قطعی نشانه ابتلا به ویروس آنفولانزا نیست، همچنین تمام تمهیدات لازم از قبیل واکسن و دارو های مورد نیاز مهیا هستند که بنا به تجویز پزشک به بیماران ارائه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از ابتلا به ویروس آنفولانزا و سرماخوردگی توصیه می‌شود از ارتباط با افراد بیمار اجتناب شود و به طور متناوب دست‌ها با آب و صابون شسته شود چرا که این روش زنجیره انتقال را مختل می‌کند همچنین افراد بیمار با استراحت ۳ تا ۵ روز در منزل و استفاده از مایعات گرم، جوشانده‌ها و سوپ‌ها از انتقال و شیوع بیماری‌ها به دیگران جلوگیری کنند.

 وی اظهار کرد: افرادی که بنا به تشخیص پزشک دچار آنفولانزای حاد شده‌اند به بیمارستان‌ها ارجاع داده می‌شوند؛ بر همین اساس هیچ محدودیتی برای مراجعه بیماران به درمانگاه‌ها و دیگر مراکز درمانی وجود ندارد و روند درمان یکسان است.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار