تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۵
کد خبر: ۱۹۲۲۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قطع سهمیه آرد نانواهای کم‌فروش
 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: سهمیه آرد پخت صبح نانواهایی که کم‌فروشی می‌کنند و یا صبح‌ها پخت نمی‌کنند قطع می‌شود.

 سید نوراله حسن زاده روز دوشنبه در کارگروه آرد و نان خوزستان در محل معاونت اقتصادی استانداری بیان کرد: سهمیه آرد به نانواها به اندازه تعداد ساعت پخت داده می شود؛ اگر ظهر و شب هم جبران پخت نشدن در نوبت صبح را دارند این قابل قبول است و سهمیه آنها برقرار خواهد بود.

وی گفت: مقابله با تخلفات در بخش آرد و نان در سراسر خوزستان به حالت برابر باید اجرا شود و در شهرستان ها از طریق سازمان صمت شهرستان ها برخورد با تخلفات پیگیری شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان ادامه داد: در مواردی وقتی مردم برای خرید نان به نانوایی ها مراجعه می کنند، اگر نسبت به پخت نان اعتراض داشته باشند، با برخورد تند از سوی نانوایان روبه رو می شوند؛ این رفتارها و برخوردها قابل پذیرش نیست.

حسن زاده با اشاره به ارتباط مستقیم پخت نان با سلامت مردم بیان کرد: حساسیت های زیادی بر روی بخش آرد و نان است که لازم است مسئولان و اتحادیه های مربوطه با دقت به این موضوع بپردازند.

کسر سهمیه آرد نانواهایی با تکرار تخلف

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه دادستانی برای برخورد با تخلفات نانوایی ها نیز ورود کرده است ادامه داد: نانواهایی که تخلف کنند و بر تخلف خود اصرار داشته باشند، سهمیه آرد آنها کسر می شود و اگر بازرسی گزارش مثبتی از اقدام به تعهد واحد متخلف را اعلام کند، سهمیه کسر شده به آن واحد برگردانده می شود.

وی افزود: شرکت غله و بازرگانی خوزستان بازرسی دقیقی در خصوص سهمیه و نحوه توزیع آرد به معاونت اقتصادی استانداری خوزستان ارایه دهد و مشخص شود سرانه تخصیص برخی شهرستان ها بر چه اساس تعریف شده است.

کارگروه آردو نان خوزستان متولی تعیین سهمیه آرد

حسن زاده ادامه داد: فرمانداران امکان تصمیم گیری برای میزان سهمیه بندی آرد در شهرستان ها را ندارند؛هر تصمیمی که برای توزیع آرد گندم و نان قرار است گرفته شود باید در کارگروه آرد و نان خوزستان اتخاذ شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با بیان اینکه عشایر ۶ ماه از سال را در خوزستان نیستند، افزود: عشایر سهمیه آرد خود را از استان مقصد می گیرند و باید مشخص شود که سهمیه ای که دریافت می کنند در کجا استفاده می شود.

وی با تاکید بر لزوم ارایه آموزش به نانوایی ها بیان کرد: متاسفانه آمار بالایی از نانوایی ها در خوزستان نان بی کیفیت پخت می کنند که برای سلامت مردم نیز ضرر دارد به همین منظور باید دوره های آموزشی نحوه پخت مناسب نان در خوزستان برگزار شود و اگر لازم باشد در دانشگاه علمی و کاربردی استان پودمان نحوه پخت نان ایجاد شود و روش درست تهیه نان آموزش داده شود.

وی گفت: دولت در شرایط اقتصادی کنونی، گندم را با قیمت گران خریده و در اختیار نانوایان قرار می دهد، با این وجود تخلفات زیادی در بخش توزیع آرد رخ می دهد و در مواردی مشاهده شده که در دامداری ها از آردهای توزیع شده استفاده می شود.

کارخانه‌های خمیر مایه خوزستان مکلف به تامین این ماده برای نانوایی‌ها

حسن زاده در ادامه کارخانجات خمیرمایه را مکلف به تامین خمیرمایه مورد نیاز نانوایان خوزستان کرد و افزود: این خمیرمایه در اختیار تعاونی غله و بازرگانی قرارداده شود و به فرمانداران و سازمان های صمت  شهرستان ها اعلام شود که نانواها ازاین خمیرمایه دریافت کنند.

وی در خصوص تامین نمک نانوایان نیز بیان کرد: نمکی که در خوزستان تولید می شود نمک با کیفیت دریایی است؛ و از آن برای عمل آوری نان استفاده شود؛ اتحادیه های نانوایی مکلف به تامین نمک از درون استان هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار