تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۱۹۲۳۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۶۳۹ نفر در خوزستان با عارضه تنگی نفس راهی مراکز درمانی شدند
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: ۶۳۹ نفر با عارضه تنگی نفس به دنبال بارندگی، در ۴۸ ساعت گذشته (دهم و یازدهم آذر) راهی مراکز درمانی زیر مجموعه این دانشگاه در خوزستان شدند.

فرهاد حمزه لویی بیان کرد: از این تعداد ۴۹۹ نفر به صورت سرپایی درمان و ۱۴۰ نفر بستری شدند.

بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی خوزستان، سامانه بارشی از اواخر وقت یکشنبه تا اواخر وقت سه شنبه بر خوزستان حاکم است و تاکنون بارندگی‌هایی در این استان به ثبت رسید.

تنگی نفس شهروندان خوزستانی همزمان با نخستین باران‌های پاییزی از سال ۱۳۹۲ آغاز شد و تا سال ۱۳۹۴ بیش از ۶۰ هزار نفر به دلیل مشکلات تنفسی به مراکز درمانی مراجعه‌ کردند.

۱۸ گزینه به عنوان عامل این تنگی نفس در خوزستان بررسی شد و چهار احتمال مشعل‌های چاه های نفت، سوزاندن مزارع نیشکر، سوزاندن زباله و گرده درخت کونوکارپوس به عنوان عامل تنگی نفس معرفی شدند.

دانشگاه علوم پزشکی اهواز در آخرین اعلام نظر، گرده درخت کونوکارپوس را به عنوان عامل اصلی این نفس‌تنگی ها معرفی‌ کرد.

درخت کونوکارپوس که مساحت قابل توجهی از فضای سبز شهرهای خوزستان به ویژه اهواز را پوشانده، به عنوان عامل اصلی تنگی نفس اهوازی‌ها از سوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز معرفی و توسط اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان نیز تایید شده است.

بر همین اساس شورای سلامت خوزستان هرس درختان کونوکارپوس را به منظور جلوگیری از بروز مشکلات تنفسی مصوب کرده است.

ایدنی رییس وقت دانشگاه علوم پزشکی اهواز در سال ۹۵ اعلام کرده بود که آمار مراجعه بیماران تنفسی به دنبال نخستین بارندگی‌های پاییزی، با هرس درختان ۷۰ تا ۸۰ درصد کاهش یافته است.

با گذشت ۶ سال از آغاز تنگی نفس شهروندان همزمان با نخستین باران های پاییزی، هنوز هم میان موافقان و مخالفان نظریه گرده افشانی درخت کونوکارپوس به عنوان عامل تنگی نفس‌های پاییزی همزمان با نخستین باران‌ها اختلاف نظر وجود دارد.

از ۲۷ مهر تا دهم آبان امسال ۱۲هزار و۵۷۶ نفر با عارضه تنفسی در خوزستان، راهی مراکز درمانی شدند که سوم تا هفتم آبان بارندگی قابل ملاحظه‌ای در خوزستان ثبت شد و در روزهای ۲۶ و ۲۷ آبان نیز به دنبال بارندگی یک هزار و ۵۳۴ نفر راهی مراکزدرمانی شدند

استاندار خوزستان در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی در ششم آذر امسال اعلام کرد: هرس درخت کونوکارپوس در کارگروه سلامت و امنیت غذایی تصویب شده و مرجع علمی و تشخیصی این مساله دانشگاه علوم پزشکی اهواز و سازمان حفاظت محیط زیست است.

غلامرضا شریعتی بیان کرد:شهرداری موظف و مکلف به هرس درختان است و هر سال باید این کار صورت گیرد؛ این تصمیم غیرقابل تغییر است و کشت این درخت باید متوقف شود اما نباید از بین برود.

وی بیان کرد: کیفیت و کمیت هرس درختان کونوکارپوس امسال به خوبی ۲ سال گذشته انجام نشد.

مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
0
0
اینها مراجعین آلرژی های فصلی است و ربطی به بارندگی ندارد. روابط عمومی دانشگاه به دنبال چیست؟
:
:
:
آخرین اخبار