تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۲
کد خبر: ۱۹۲۳۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فقر و مشکلات فرهنگی، دلایل ترک تحصیل در شاوور شوش
 رئیس آموزش و پرورش شاوور شهرستان شوش گفت: با توجه به اینکه بیشتر ساکنین منطقه شاوور بی‌بضاعت هستند و همچنین با توجه به وجود مشکلات فرهنگی در این منطقه، ترک تحصیل وجود دارد.

سیدعلی سیدنور اظهار کرد: روز گذشته (دوشنبه) دو مدرسه در مقطع ابتدایی دخترانه و پسرانه با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد تومان در شاوور کلنگ‌زنی شد.

وی افزود: این دو مدرسه شش‌کلاسه در روستاهای کاظم حمد و خماط ساخته خواهند شد. محل تامین اعتبار ساخت این مدارس به صورت مشارکتی توسط بنیاد علوی و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان است.

رئیس آموزش و پرورش شاوور ادامه داد: سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان عملکرد خوبی دارد و وضعیت فضای آموزشی در شاوور رو به بهبودی است اما با توجه به اینکه روز به روز جمعیت منطقه شاوور رو به افزایش است، همچنان با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه در برخی روستاها مدرسه وجود ندارد، گفت: با توجه به اینکه بیشتر ساکنین منطقه شاوور بی‌بضاعت هستند و همچنین با توجه به وجود مشکلات فرهنگی در این منطقه، ترک تحصیل وجود دارد. سعی کردیم برای همه روستاها حتی اگر فضای آموزشی وجود نداشته باشد، از فضاهای استیجاری برای به حداقل رساندن ترک تحصیل استفاده کنیم.

سیدنور در پایان گفت: با توجه به اینکه ۱۲۰ روستا در بخش شاوور وجود دارد، یکی از معضلات ما کمبود سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزی است. اداره‌کل آموزش و پرورش نیز مبلغی برای سرویس اختصاص داده است اما با توجه به کمبود اعتبارات، مبلغ اختصاص داده شده کافی نیست.


مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار