تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۱۹۲۳۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بازدید رئیس موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور از موسسه تحقیقات و آموزش توسعه نیشکر
بازدید رئیس موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور از موسسه تحقیقات و آموزش توسعه نیشکر
شناسه خبر : 46989 | تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵ | ارسال توسط : حسین محمدزاده

دکتر حسین جعفری رئیس موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور به همراهی دکتر حسین رنجبر اقدم از اعضای هیات علمی این موسسه و دکتر محمدرضا اصلاحی رئیس بخش تحقیقات گیاه پزشکی مرکز تحقیقات خوزستان از بخشهای مختلف موسسه تحقیقات و آموزش توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان بازدید کردند. در ابتدا بخش انسکتاریوم مجتمع گلدهی و […]

دکتر حسین جعفری رئیس موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور به همراهی دکتر حسین رنجبر اقدم از اعضای هیات علمی این موسسه و دکتر محمدرضا اصلاحی رئیس بخش تحقیقات گیاه پزشکی مرکز تحقیقات خوزستان از بخشهای مختلف موسسه تحقیقات و آموزش توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان بازدید کردند.

در ابتدا بخش انسکتاریوم مجتمع گلدهی و طرح های آبیاری واقع در ایستگاه تحقیقاتی شماره یک مورد بازدید قرارگرفت و سپس از بخش های مختلف موسسه از جمله آزمایشگاه های آب و خاک و صنایع غذایی، هرباریوم ، گلخانه، قرنطینه و کتابخانه موسسه بازدید شد.
دکتر جعفری در حاشیه این بازدید موسسه تحقیقات و آموزش نیشکر را به عنوان علمی ترین مجموعه درحوزه نیشکر عنوان کرد و گفت: اقدامات بسیار خوبی به ویژه در بحث کنترل آفت سزامیا که یکی از مهمترین آفات نیشکر است در این موسسه با همکاری موسسه تحقیقات گیاهپزشکی کشور انجام شده است که نتایج قابل توجهی در بهینه سازی تولید زنبور پارازیتوئید آفت سزامیا داشته است. همچنین اقدامات به نژادی مانند بذرگیری و تلاقی واریته ها بسیار قابل توجه هستند که امید است با ادامه این فعالیت ها، خلاءهای تحقیقاتی و مشکلات فنی که در زمینه کاشت، داشت و برداشت حوزه نیشکر وجود دارد در این موسسه برطرف شود.

رئیس موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور با تاکید بر فعالیت هایی مشترک دو موسسه افزود: همکاری ویژه ای از سالهای قبل با موسسه آغاز شده که امیدواریم بتوانیم با گسترش آنها از ظرفیت های که در موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور و موسسه تحقیقات و آموزش توسعه نیشکر برای مدیریت آفات و بیماریها وجود دارد در جهت ارتقا تولید و عملکرد محصول استفاده کنیم. در پایان ایشان و هیات همراه از شرکت کشت و صنعت امیرکبیر و دروگرهای نیشکر نیز بازدید کردند.

:
:
:
آخرین اخبار