تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۱۹۲۳۸۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یازدهمین همایش زمین شناسی اقتصادی ایران در اهواز گشایش یافت
 یازدهمین همایش انجمن زمین شناسی اقتصادی ایران روز چهارشنبه ۱۳ آذرماه در سرسرای دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز گشایش یافت.

  رییس انجمن زمین شناسی اقتصادی ایران درآیین آغاز این همایش اظهار داشت: باید شعار ما می توانیم را سرلوحه فعالیتها قرار دهیم چون دانایی در دانشگاه است و قدرت‌های علمی جهان بر محور دانایی تمرکز دارند.

محمد حسن کریم پور افزود: دانایی در سکوت نیست و نباید برنامه‌های یکسان را چند سال تکرار کنیم.

وی ادامه داد: بالاترین سرمایه کشور قشر دانشجو است و اعضای هیات علمی باید تفکر خدمتگزاری به علم را داشته باشند و علم در خدمت دانشجو و دانشجو در خدمت جامعه است.

کریم پور بیان کرد: پژوهش زیر ساخت آموزش است و استادی که پژوهشگر نباشد مدرس خوبی نیست و پژوهش باید هدفمند باشد.

رییس دانشکده علوم زمین دانشگاه شهید چمران اهواز نیز گفت: هدف از برگزاری همایش تبادل اطلاعات دانشجویان و دانشگاهیان با یکدیگر است.

نصرالله کلانتری افزود: دانشگاه باید از سیاست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در زمینه کیفی گرایی از نظر تعداد دانشجویان و مقالات کاربردی حمایت کند.

دبیر اجرایی همایش نیز گفت: ۱۲۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده که از این تعداد ۵۶ مقاله برای ارائه در قالب سخنرانی و ۴۴ مورد به صورت پوستر انتخاب شد.

عادل ساکی بیان کرد: ۴۴ پنل تخصصی و ۵۶ سخنرانی در روزهای ۱۳ و ۱۴ آذرماه صبح و عصر برگزار می شود.

از جمله محورهای این همایش زمین‌شناسی اقتصادی، اکتشافات ژئوشیمیایی، اکتشافات ژئوفیزیکی، دانش و انتخاب اهداف اکتشافی و اکتشافات معدنی و زیست محیطی است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار