تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۴
کد خبر: ۱۹۲۴۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قایق‌های موتوری در بندر خرمشهر ساماندهی می‌شوند
 مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر به تعویض گواهینامه‌های قدیمی مالکان شناورهای صیادی و تجاری در این بندر اشاره کرد و گفت:قایق‌های بدون هویت یا فاقد مجوز در بندر خرمشهر تعیین تکلیف و ساماندهی می‌شوند.

به گزارش  روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، نوراله اسعدی چهارشنبه اظهار کرد: در راستای اجرای بند یک تصویب نامه هیات وزیران مبنی بر موافقت با ثبت قایق‌های صیادی و تفریحی با موتورهای ۲ زمانه طرح ساماندهی شناورهای ثبت نشده در بندر خرمشهر با مهلت سه ساله اجرا می شود.

وی افزود: اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر فراخوان مالکان شناورهای مشمول طرح را از طریق جراید و رسانه های استانی و محلی،وب سایت و نصب بنر اطلاع رسانی می کند.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر تصریح کرد: مالکان شناورهای فاقد هویت می توانند به منظور تعیین تکلیف ثبت قایق‌های خود به اداره بازرسی و ثبت شناورهای بندر خرمشهر مراجعه کنند.

اسعدی خاطر نشان کرد: براساس دستورالعمل انظباط بخشی ترددهای دریایی پس از پایان طرح تعیین تکلیف و ساماندهی از تردد قایق های فاقد مجوز به بندر خرمشهر جلوگیری می شود.

وی  در خصوص تعویض گواهینامه های قدیمی مالکان شناورهای صیادی و تجاری گفت: در راستای ارتقا امنیت گواهینامه های دریایی ، مالکان تمام شناورها اعم از موتور لنج های باری ،صیادی و شناورهای فلزی که نزد سازمان بنادر و دریانوردی ثبت شده اند تا پایان سال ۱۴۰۰ فرصت دارند به منظور تعویض گواهینامه‌های دریایی به اداره بازرسی و ثبت شناورها ی اداره کل بندر ودریانوردی خرمشهر مراجعه کنند.

بندرخرمشهر با برخورداری از ۲۰ پست اسکله، ۲۳۰ هکتار وسعت، تجهیزات پیشرفته، قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند، بهره مندی از سیستم حمل و نقل چند وجهی و اتصال به کریدور بندرامام خمینی(ره) به عنوان سومین بندر آزاد کشور در حوزه خلیج فارس محسوب می شود و به دلیل موقعیت استراتژیک و نزدیکی به بازار کشورهای عراق و کویت به عنوان یکی ازمهمترین  بنادر تجاری کشور در زمینه صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس به شمار می آید.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار