تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۱۹۲۴۲۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۳۰ هزار واحد مسکونی مناطق سیل‌زده کشور تحویل مردم شد
 رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: ۳۰هزار واحد نوساز از مجموع ۶۷هزار واحد مسکونی احداثی در مناطق سیل زده کشور ، تحویل مردم شده و در آنها ساکن شده‌اند.

علیرضا تابش افزود:۳۴هزار واحد مسکونی دیگر با پیشرفت قابل قبول در حال ساخت است که طبق برنامه تا پایان اسفند ۱۳۹۸ این واحدها نیز به پایان و تحویل سیل زدگان می‌شود.
وی گفت:۸۰هزار واحد تعمیری در استان های سیل زده کشور نیز به پایان رسیده است.
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با بیان اینکه از مجموع پنج هزار و ۷۰۰واحد احداثی آسیب دیده از سیل امسال در خوزستان ، یک هزار و ۷۰۰واحد به زودی تحویل مردم می شود ادامه داد: گرمای خوزستان ، موجب تاخیر در عملیات ساخت واحدهای احداثی شد ولی هم اکنون که وضعیت آب و هوایی در این استان مطلوب است ساخت و ساز در مناطق سیل زده خوزستان سرعت لازم را گرفته است.
تابش با بین اینکه ۱۸هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی تعمیراتی خسارت دیده از سیل خوزستان نیز به پایان رسیده افزود: تاکنون برای ساخت و ساز خانه های سیل زده خوزستان ۳۵هزار تن سیمان مصرف شده و ۲۵۰دستگاه ماشین آلات سنگین بنیاد مسکن نیز در خوزستان در حال کار عمرانی هستند.

استان معین بازسازی مناطق زلزله‌زده مسجدسلیمان تعیین می‌شود
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با ابراز ناخرسندی از روند کند بازسازی مناطق زلزله زده مسجدسلیمان گفت: به زودی یک استان قوی معین بازسازی برای مناطق زلزله زده مسجد سلیمان تعیین می شود.

تابش ادامه داد: با تعیین استان معین ، روند بازسازی مناطق زلزله زده مسجدسیلمان سرعت می گیرد.
در جریان زلزله ۵.۷ درجه در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) درمسجدسلیمان در ۱۲۰کیلومتری شمال شرق اهواز در تیر ۱۳۹۸ حدود هشت هزار واحد مسکونی در این شهرستان آسیب دید و یک هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی به کلی تخریب شد.
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور روز چهارشنبه ضمن بررسی آخرین وضعیت مناطق سیل زده شهرستان باوی، از طرح های بهسازی معابر و روند ساخت سیل بندها در روستاهای "یکاویه یک "و "چم خزامه"، دیدن کرد.
تابش در نشستی با مسئولان خوزستان در اهواز ، آخرین وضعیت مناطق زلزله زده مسجدسلیمان را نیز مورد بررسی قرار داد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که از روز سه شنبه هفته جاری وارد خوزستان شده بود در نخستین روز سفر خود از مناطق سیل زده شهرستان باوی در شمال اهواز دیدن و در نشستی مشکلات و مسایل بازسازی و تعمیر واحدهای سیل زده این شهرستان را با حضور مسوولان محلی بررسی کرد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار