تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۱۹۲۴۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرلشکر باقری: در دفاع از کشور به خودکفایی کامل رسیده‌ایم
رئیس ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه امروز می توانیم اعلام کنیم که در دفاع از کشور به خودکفائی کامل رسیده ایم، گفت: استفاده مناسب از شرکت‌های دانش بنیان و ظرفیت دانشگاه های کشور موجب حذف هر گونه موازی‌کاری و کاهش وابستگی به خارج شده است.
 سرلشکر باقری در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای دفاعی سازمان صنایع دفاع با تبریک موفقیت های وزارت دفاع در عرصه های مختلف و متنوع دفاعی با تکبه بر ظرفیت های بومی،‌ گفت: امروز می توانیم اعلام کنیم که در دفاع از کشور به خودکفائی کامل رسیده ایم و این دستاوردها ایجاد یک اقتدار و بازدارندگی کارآمد و امنیت و دفاع پایدار برای کشور و  ملت سربلند ایران را رقم زده است.

سرلشکر باقری با اشاره به سرعت و پیشرفت بسیار مناسب تولیدات وزارت دفاع در دوره جدید این وزارت خانه افزود: بحمدلله در دو سال اخیر این رشد و تکامل، از سرعت بالایی برخوردار بوده و به صورت چشمگیری توانسته است بخش اعظم نیازمندی های دفاعی کشور  را تامین کند.

وی افزود: آنچه در این صحنه حائز اهمیت بوده وموضوع مهم تلقی می شود، این است که همه این تولیدات بر اساس یک الگوی مدون سلاح و تجهیزات و با نظر تمامی خبرگان و فرماندهان نیروهای مسلح تهیه و نقشه های راه  عمیق و فکر شده نیز کار را از ابتدا تا انتها کاملا ترسیم و همه گام ها مشخص و قابل قضاوت است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بکارگیری شرکت های دانش بنیان داخلی در تولید تجهیزات دفاعی را راهبردی موثر و حرکتی ارزشمند دانست و گفت: استفاده مناسب از شرکت های دانش بنیان و ظرفیت دانشگاه های کشور موجب حذف هر گونه موازی کاری و کاهش  وابستگی به خارج  شده است.

وزیر دفاع و پشتیبانی  نیروهای مسلح نیز در این بازدید گفت: مسئولین ، فرماندهان و مردم شریف ایران اسلامی مطمئن باشند،مجموعه وزارت دفاع  برای تامین خرد تا کلان محصولات دفاعی که نیاز صحنه رزم را تامین و برآورده می سازد ، هیچ نگاهی به بیرون مرزها نداریم و  امروز تجهیزات دفاعی مورد نیاز کشور در تمامی سطوح و حوزه های رزم زمینی ، هوایی ، دریایی ، الکترونیک ، پدافندی ، و.....به محض احساس نیاز توسط نیروهای مسلح ، در یک فاصله زمانی منطقی و کوتاه ، با کیفیت مورد قبول و استاندارد در اختیارشان قرار می گیرد.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار