تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۱۹۲۴۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کاشت ۳۵۰ هزار نهال در خوزستان
 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خوزستان گفت: طرح نهال‌کاری همگانی برای ایرانی سرسبز با کاشت ۳۵۰ هزار نهال در سطح استان آغاز شد.

علیرضا جمشیدیان با اشاره اجرای طرح نهال‌کاری همگانی برای ایرانی سرسبز در سطح استان خوزستان اظهار داشت: راهبرد سازمان جنگلها و مراتع کشور حفظ، احیا، توسعه و بهره برداری از جنگلها و مراتع کشور است به همین منظور امسال در ۱۴ آذرماه پویشی آغاز شده و قرار است ۱۴ میلیون اصله نهال در سراسر کشور کاشته شود.

وی افزود: در خوزستان متناسب با برنامه سراسری کشور ۳۵۰ هزار نهال با حضور اقشار مختلف مردم با توجه به ظرفیت‌های موجود کاشته شد.

مدیرکل آبخیزداری و منابع طبیعی استان خوزستان تصریح کرد: سهمیه‌بندی‌ها براساس میزان مساحت و توانمندی هر استان در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: خوزستان بواسطه شرایط اقلیمی خاص در زمینه جنگلها مراتع و بیابان‌ها برای خوزستان مساحتی حدود ۲ هزار و ۴۴۵ هکتار در هفت شهرستان، هشت شهر، ۱۱ حوزه و ۱۸ نقطه آبخیز پیش‌بینی شده است.

جمشیدیان گفت: این پویش نهال‌کاری در سطح شهرستان های اهواز، شوش، ماهشهر، دشت آزادگان، هفتکل، گتوند و ایذه اجرا شد.

مدیرکل آبخیزداری و منابع طبیعی استان خوزستان ادامه داد: کاشت این نهال‌ها از ۲۰ روز پیش آغاز شده و در یک روز تنها ۴۳ هزار اصله نهال در ۳۰۰ هکتار به صورت نمادین در منطقه غیزانیه اهواز کاشته شد.

وی با بیان اینکه تعهد نهال‌کاری در استان تا پایان آذر ماه ادامه دارد، بیان کرد: این طرح از هفته‌های گذشته با هماهنگی انجمن‌های مردم‌نهاد اطلاع رسانی لازم برای حضور مردم ، دوستداران محیط زیست و تشکل‌های دانش‌آموزی انجام شده و اکنون شاهد حضور گسترده مردم در آن هستیم.

مدیرکل آبخیزداری و منابع طبیعی استان خوزستان گفت: گونه‌های نهال‌ها براساس شرایط شهرستان‌ها پیش بینی شده و در شهرستان‌های ایذه و دهدز گونه‌های جنگلی بنه، کلخونگ و بلوط در مناطق میانی نظیر هفتکل و گتوند گونه بومی کنار و در اهواز نیز شورگز و کهور کاشته شد.

وی بیان کرد: این نهال‌ها براساس شرایط منطقه بین سه تا پنج سال نیازمند نگهداری هستند که در این زمینه نیز اقدامات لازم اندیشیده شده است.

جمشیدیان یادآور شد: مراقبت و نگهداری ۲۰ هکتار از این اراضی را انجمن داروسازان خوزستان به مدت سه سال به عهده گرفته که امید است سایر بخش‌ها و انجمن‌های مردم نهاد نیز در این زمینه استقبال بیشتری داشته باشند.

طرح نهال‌کاری همگانی برای ایرانی سرسبز روز پنجشنبه با حضور استاندار خوزستان و جمعی از مسوولان استان در منطقه غیزانیه در جاده اهواز- ماهشهر به صورت نمادین اجرا شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار