تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۱۹۲۴۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۱۶ آذر روز استکبارستیزی دانشجویان است
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان گفت: روز ۱۶ آذر روز استکبارستیزی و قدرت نمایی دانشجویان بر علیه نظام سلطه است.
۱۶ آذر روز استکبارستیزی  دانشجویان  است

حجت الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی  با اشاره به ۱۶ آذرماه به عنوان روز دانشجو اظهار کرد: این روز را به اعتبار روز دانشجو تبریک و به مناسبت سالروز وفات کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) تسلیت عرض می‌کنم.

وی با اشاره به این‌که ویژگی بارز و برجسته‌ روز ۱۶ آذرماه در دفتر قطور حوادث مربوط به انقلاب اسلامی ایران، استکبار ستیزی و ایستادگی دانشجویان در برابر آمریکا است، بیان کرد: ملت ایران در دهه‌های گذشته بعد از مشاهده زخم‌ها از انگلیس خبیث بر پیکره خود، به غارتگری، چپاول‌گری و زورگویی‌های آمریکا دچار و گرفتار شده است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان گفت: ملت ایران در دهه ۳۰ در برابر انگلیس ایستاد و با همدلی و رهبری مرجع بزرگ آیت‌الله سید ابوالقاسم کاشانی و دکتر محمد مصدق توانست نفت را از‌ چپاول و غارتگری انگلیسی‌ها رها و آن‌ را ملی کند.

وی ادامه داد: دکتر مصدق و دولت او در دوران این مبارزات، مرتکب اشتباه استراتژیک شدند و برای ایستادگی در برابر‌ انگلیس و پنجه در پنجه او قرار دادن، به آمریکای تازه پا به عرصه میدان گذاشته اعتماد کردند.

شفیعی با اشاره به این‌که کودتای ۲۸ مرداد سال ۳۲ با رهبری مستقیم آمریکا رقم خورد و دولت مصدق را سرنگون کرد، افزود: این نشانه‌ای از عدم حمایت و پشتیبانی آمریکایی‌ها از ملت ایران است و در واقع گرگی بودند که از گرگ قبلی درنده‌‌‌خوتر و تیز چنگال‌تر بودند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان با اشاره به مقطع حساس و خطای محاسباتی برخی‌ها حتی سیاسیون کشور، گفت: در این مقطع جریان دانشجویی با بیداری و هوشیاری در برابر آمریکا ایستادگی می‌کند و دست رد به سینه آنها می‌زند. وقایع ۱۶ آذرماه سال ۳۲ جانبازی جریان دانشجویی در برابر آمریکای جنایتکار بود.

وی با بیان این‌که در سال ۳۲ رژیم کودتایی پهلوی در راس وقایع حضور داشت، خاطرنشان کرد: با گذشت زمان، ملت ایران در سال ۵۷ بر سلطه آمریکا غلبه و رژیم آمریکایی پهلوی و پشتیبانان آن را کنار زد و مقدرات خود را در دست گرفت.

شفیعی با اشاره به این‌که انقلاب اسلامی چهار دهه در برابر استکبار جهانی ایستادگی کرده و دست رد بر سینه آنها زده است، افزود: طی چهار دهه، انقلاب اسلامی با انواع دسیسه‌ها و توطئه‌ها آشنا شده است و روز ۱۶ آذرماه روز تجدید خاطرات ضد استکباری جنبش دانشجویی و طنین مجدد آوای دانشجویان ایرانی علیه نظام سلطه است که نه تنها از ایران بلکه از بسیاری ار کشورهای جهان به گوش می‌رسد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان عنوان کرد: تشکل‌ها و کانون‌های دانشجویی، مسئولان و مدیران دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی باید روح و پیام ۱۶ آذرماه مبنی بر دست رد به نظام سلطه زدن را نگه دارند و از روح آن باید مراقبت کرد که مبادا کسانی از روی خطا و تحلیل غلط یا از روی عمد فضای ۱۶ آذر را به سمت سازش‌کاری و روی خوش به نظام سلطه نشان دادن بکشانند.

وی با بیان این‌که به لطف خدا در طول چهار دهه از انقلاب اسلامی شاهد فعال، بیدار، با نشاط بودن و آرمان‌گرایی جریان دانشجویی هستیم، اظهار داشت: این جریان و تشکل‌های دانشجویی در‌ جنگ نرم و سخت و عرصه‌های گوناگون حضور دارند و پای کار هستند.

شفیعی به حضور جریان دانشجویی در عرصه‌هایی همچون اردوهای جهادی، مطالبه عدالت‌خواهی، آرمان‌گرایی، اعتکاف و فریاد خشم علیه آمریکا و انگلیس اشاره کرد و گفت: جریان دانشجویی در هر عرصه ارزشی در پیشگامی اقشار مختلف حضور دارد و ما برای این چنین دانشجویانی خدا را شاکریم و در همین مجال باز هم روز دانشجو را به همه عزیزان دانشجو تبریک می‌گوییم.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار