تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۸
کد خبر: ۱۹۲۵۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آرمان‌خواهی بین تشکل‌های دانشجویی نباید محصور بماند
  نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز گفت: آرمانخواهی بین تشکل‌های دانشجویی نباید محصور بماند چراکه دشمن پس از ناکامی در جنگ سخت، جنگ نرم را آغاز کرده و تفکر و باور جوانان را هدف قرار داده‌است.

 حجت الاسلام سید محمدنبی موسوی فرد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اهواز با اشاره به فرارسیدن روز دانشجو اظهارداشت: سه رسالت عمده در انقلاب اسلامی بر دوش دانشجویان است که یکی آرمانخواهی، دومی گفتمان سازی در راه تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی و سومی فرهنگ سازی و عمومی‌سازی این آرمان‌ها است.

وی افزود: جنگ شناختی به عنوان نسل پنجم جنگ بر روی ذهن، فکر و باور افراد متمرکز می‌شود و شناخت و معرفت افراد را هدف قرار می‌دهد.

خطیب نماز جمعه اهواز با بیان اینکه جنگ ادراکی و شناختی به مراتب از سایر جنگ‌ها، آسیب های بیشتری دارد، تصریح کرد: سخنان و باور فرزندان ما با ورود به دانشگاه تغییر می کند که این همان جنگ شناختی است.

وی افزود: زیرسوال بردن مراسم حج، اربعین، اعتکاف و امامت توسط برخی افراد در جامعه نشان می‌دهد جنگی در جریان است که ابزارهای آن با جنگ سخت متفاوت است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه جنگ نرم در کنار جنگ سخت و نیمه سخت است، گفت: این جنگ از عرصه‌‍‌های جنگ جهانی است و شاید آسیب‌های آن مخرب‌تر از سایر جنگ‌ها باشد.

وی ابزار جنگ نرم را فضای مجازی و رسانه ها دانست و افزود: این ابزار قوه ادراک و شناخت عموم مردم را هدف قرار می‌دهند و اگر دشمن در این زمینه موفق شود هر انقلابی محکوم به شکست است.

حجت الاسلام موسوی فرد با مقایسه حجاب در دانشگاه‌ها در سال ۶۴ با ۱۰ سال پس از آن گفت: اوایل انقلاب در خوزستان بسیاری از دختران در مراکز علمی و دانشگاه‌ها حجاب کامل داشتند اما اکنون در یک دبیرستان با ۵۰۰ دانش‌آموز، شاید ۱۰ دختر چادر به سر دارند.

وی با تاکید بر توجه جدی به جنگ شناختی افزود: دشمن سالها در تلاش است از طریق جنگ نرم به انقلاب و آرمان‌های نظام خدشه وارد کند که باید در این زمینه برای مقابله با توطئه‌های دشمن ذهن جوانان را آماده و تقویت کنیم.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار