تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۹
کد خبر: ۱۹۲۵۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اخطاریه شورای بحران خوزستان درباره تشدید برف و باران در ۲ روز آینده
 اداره کل مدیریت بحران خوزستان با صدور اخطاریه‌ای نسبت به تشدید بارش باران و برف و کولاک و سیلابی شدن رودخانه‌ها در روزهای شنبه ویکشنبه هشدار داد.

به گزارش اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان، این هشدار پیرو اخطاریه مورخ ١٣ آذر ٩٨ این اداره کل و با توجه به هشدار مجدد سازمان مدیریت بحران کشور (اخطاریه ۶١ مورخ ١٥ آذر٩٨ هواشناسی کشور) درباره تشدید فعالیت سامانه بارشی در روزهای شنبه و یکشنبه (١۶ و١٧ آذر ٩٨) صادر شده است.

در این اخطاریه آمده است: در روز شنبه ١۶ آذر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت، بارش برف و کولاک در مناطق سردسیر و کوهستانی، در نیمه شرقی خوزستان حداکثر ۱۰۰-۸۰ میلیمتر و در شمال خلیج فارس حداکثر ۳۵-۲۵ میلیمتر بارش را به دنبال خواهد داشت.

این گزارش می افزاید: روز یکشنبه ١٧ آذر در خلیج فارس حداکثر ۷۰-۵۰ میلیمتر و در نیمه شرقی و شمال خوزستان حداکثر ۳۵-۲۵ میلیمتر بارندگی را شاهد خواهیم بود.

تشدید سامانه بارشی در این ۲ روز، طغیان رودخانه‌ها و سیلاب، لغزندگی جاده‌های ارتباطی، کاهش دید و در مناطق جنوبی کشور بارش تگرگ و متلاطم شدن خلیج فارس را در پی دارد که پرهیز از توقف در اطراف رودخانه‌ها، احتیاط در تردد، اقدامات پیشگیرانه برای سیلاب، تگرگ و صاعقه و اجتناب از تردد با شناورهای سبک در آب‌های جنوبی توصیه شده است.

ستاد بحران خوزستان ضمن اعلام تداوم آماده باش به فرمانداری‌ها و ستادهای بحران شهرستان‌ها دستور داده است که صدور هشدار، اتخاذ تمهیدات لازم واقدامات پیشگیرانه، اطلاع رسانی مستمر و ارائه توصیه‌های ایمنی به شهروندان به ویژه بیماران، روستاییان، عشایر، کشاورزان، دامداران، کودکان، مسافران، صیادان، رانندگان و افرادساکن در مناطق در معرض خطر سیل، صاعقه، ریزش برف و تگرگ، تندباد و سایر حوادث احتمالی و اتخاذ سایر تدابیر لازم برای پیشگیری یا کاهش آثار حوادث احتمالی را در دستورکار قرار دهند.

همچنین اداره کل هواشناسی خوزستان میزان بارندگی تا ساعت ۱۹:۴۱ دقیقه در اداره هواشناسی دزفول را ۱.۲ میلیمتر، سطح شهر دزفول ۱.۲ میلیمتر، سردشت ۱۴ میلیمتر، سطح شهر اندیمشک ۳.۵ میلیمتر و شهیون (باغچه بان) یک میلیمتر اعلام کرده است.

یک سامانه بارشی از  ۱۱ تا ۱۳ آذرماه بارندگی در استان را به دنبال داشت. سامانه بارشی دیگر از دیروز وارد استان شده تا اوایل وقت دوشنبه در خوزستان حاکم است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار