تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۳
کد خبر: ۱۹۲۵۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دستگیری ۲ شکارچی پرندگان وحشی در پارک ملی دز
 رییس اداره پارک ملی دز گفت: محیط‌بانان پاسگاه محیط‌بانی میانرود طی گشت و کنترل در منطقه تحت حفاظت پارک ملی دز ۲ شکارچی غیرمجاز پرندگان وحشی را شناسایی و آنها را دستگیر کردند.

رضا قپانچی‌پور افزود: این شکارچیان با یک قبضه سلاح بادی گازی(پی سی پی) در حال شکار پرندگان وحشی بودند که حین گشت و نظارت محیط‌بانان بر پروانه‌های شکار و صید در حوضه پارک ملی و منطقه حفاظت شده دز شناسایی و دستگیر شدند.

وی اظهارداشت: تعداد چهار قطعه کبوتر و یک قبضه سلاح بادی از این متخلفان کشف و ضبط و با انجام صورتجلسه به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

رییس پارک ملی دز همچنین با اشاره به تحویل یک قطعه پرنده حمایت شده دراج به این اداره گفت: این پرنده در زیستگاه طبیعی رها شد.
وی همجنین با اشاره به رهاسازی یک قطعه دراج در زیستگاه طبیعی بیان کرد: این پرنده توسط یکی از علاقمندان و دوستداران طبیعت در روستای خیبر بخش چغامیش دزفول به اداره پارک ملی دز تحویل داده شده بود.
پرنده دراج بدلیل شکننده بودن جمعیت آن در فهرست سرخ IUCN در زمره پرندگان حمایت شده قرار دارد.

دستگیری ۲ کشاورز حین آتش زدن بقایای کشت

قپانچی‌پور همچنین از دستگیری ۲ کشاورز حین سوزاندن بقایای کشت زمین زراعی خبر داد و گفت: این کشاورزان به مراجع قضایی تحویل داده شدند.
وی آلودگی هوا و تهدید بهداشت عمومی را از دلایل ممنوعیت سوزاندن بقایای کشت محصولات عنوان کرد و افزود: این کشاورزان توسط محیط‌بانان اداره پارک ملی دز دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.
آتش زدن بقای کشت علاوه بر آلودگی هوا باعث از بین رفتن میکروارگانیسم‌های موجود در خاک می‌شود که اثرات آن سال‌ها در زمین باقی خواهد ماند.

پارک ملی دز زیستگاه گونه‌های مختلف جانوری بویژه گوزن زرد ایرانی است. 
این پارک در طول ۱۵۰ کیلومتر از مسیر رودخانه دز امتداد داشته و از آن به عنوان تنها باقی‌مانده جنگل‌های گرمسیری جهان نام برده می‌شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار