تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸
کد خبر: ۱۹۲۵۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حمایت‌های بسیج سازندگی، راننده تاکسی را در صف تولیدکنندگان به لیمو قرار داد
اولین تولید کننده چای به لیمو در استان خوزستان گفت: حمایت‌های بسیج سازندگی باعث شد رانندگی تاکسی را رها کنم و در صف تولید کنندگان به لیمو قرار بگیرم.
ابراهیم همتی اولین تولید کننده چای به لیمو در استان خوزستان و اهل شهرستان ایذه  گفت: در ابتدا راننده تاکسی بودم و در خط اهواز-ایذه کار می‌کردم، ولی به دلیل خطرات زیاد و درآمد کم، تمایلی به ادامه این کار نداشتم.

او افزود: تصمیم گرفتم کار کشاورزی را تجربه کنم و پس از تحقیقات زیاد درخصوص به لیمو که گیاهی خوشبو و مفید است، علاقمند شدم تا کشت این گیاه را آغاز کنم.

همتی بیان داشت: در سال ۱۳۹۰ دوره‌های کشت و برداشت و آشنایی با این گیاه را در شیراز گذراندم و با سرمایه اولیه ۲۰ میلیون ریالی آغاز به کار کردم.

حمایت بسیج سازندگی از تولیدات اقتصاد مقاومتی

اولین تولید کننده چای به لیمو در استان خوزستان اظهار کرد: به ارگان‌های مختلف برای دریافت وام و تسهیلات مراجعه کردم، ولی بدلیل اینکه مساحت زمین موجود کمتر از ۵ هکتار بود، ارگان‌ها حاضر به ارائه تسهیلات نبودند.

ابراهیم همتی ادامه داد: به بسیج سازندگی استان مراجعه کردم و پس از دریافت تسهیلات، کشت به لیمو در ۳۰۰ مترمربع را آغاز نمودم.

او کشت گیاهان دارویی را کاری تخصصی دانست و تصریح کرد: به لیمو در بین انواع کشت ها، بیش‌ترین سود را دارد و با کمترنی سطح زمین و میزان آب مصرفی، کشاورز را به بیش‌ترین درآمد و سود می‌رساند.

همتی اظهار داشت: کسانی که به کشاورزی علاقه دارند، می‌توانند به جای کشت گندم و جو، به لیمو کشت نمایند و یک شغل پایدار و درآمدزا داشته باشند.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار