تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸
کد خبر: ۱۹۲۵۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بررسی پرورش ماهیان زینتی در استان خوزستان
سرپرست اداره کل شیلات خوزستان گفت: استان در زمینه تاکثیر و پرورش ماهیان زینتی در سال‌های اخیر پیشترفت خوبی داشته و بیش از ۳۰ مرکز فعال در این زمینه وجود دارد.
 غلامرضا افتخاری نسب سرپرست اداره کل شیلات خوزستان گفت: استان در زمینه تاکثیر و پرورش ماهیان زینتی در سال‌های اخیر پیشترفت خوبی داشته به طوری که در حال حاضر بیش از ۳۰ مرکز فعال در این زمینه وجود دارد.

او افزود: این مزارع اغلب در محیط های شهر‌ی بوده به طوری که بر اساس مصوبه هیئت وزیران این حرفه در مقیاس‌های کوچک جزء مشاغل خانگی محسوب می‌گردد.

افتخاری نسب بیان داشت: بیماری مشترک بین انسان‌ها و ماهیان تا کنون گزارش نشده و قانون فوق با هدف حمایت از اشتغال‌های خورد و بر همین مبنا وضع گردیدخ است.

سرپرست اداره کل شیلات خوزستان تصریح کرد: نحوه پرورش این ماهیان معمولان در سالن‌های سرپوشیده و درون مخازتی از جنسه شیشه (آکواریوم) و یا پلاستیک، حتی بتنی و فایبرگلاس بوده و تولیدکنندگان بنا به نیاز و توان علمی نسبت به تکثیر ماهیان زینتی اقدام می‌کنند؛ و برخی هم اقدام به سایز کردن بچه ماهی‌های وارداتی می‌نمایند که بیشتر از استان‌های تهران، البرز، فارس، اصفهان و مرکزی انجام می‌شود.

این مقام مسئول گفت: ماهیان زینتی همگی از گروه ماهیان گرمابی بوده و بر اساس رفتار‌های تغذیه‌ای و تولید مثلی دسته بندی می‌شوند و به بیان دیگر این ماهیان به گروه‌های مانند زنده زا و تخمگذا، گوشت خوار، گیاه خوار، محافظ فرزندان و غیر محافظ تقسیم می‌شوند.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار