تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵
کد خبر: ۱۹۲۵۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ثبت نام خوزستانی ها برای خانه دار شدن آغاز شد
 معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: از ساعت ۱۰ امروز شنبه ۱۶ آذرماه ثبت‌نام طرح مسکن ملی در قالب چهار هزار و ۴۰ واحد مسکونی برای خوزستانی‌ها آغاز شد.

محمدحسین پناهی‌فر   در خصوص آغاز ثبت نام طرح مسکن ملی در خوزستان، اظهارداشت: این طرح همزمان با استان‌های یزد، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه و همدان آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه متقاضیان از ساعت ۱۰ امروز شنبه ۱۶ آذرماه با مراجعه به درگاه www.tem.mrud.ir  فرآیندهای ثبت‌نام در این طرح را آغاز کرده‌اند، افزود: این درحالی است که ثبت‌نام برای مسکن ملی در خوزستان و چهار استان تعیین شده دیگر تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه مورخ ۱۸ آذر به پایان می‌رسد.

این مقام مسئول در اداره کل راه و شهرسازی استان خاطرنشان کرد: در مرحله اول اجرای طرح تعداد چهار هزار و ۴۰ مسکن ملی برای استان در نظر گرفته شده که در صورت تکمیل ظرفیت این میزان، سامانه ثبت نام متقاضیان بسته خواهد شد.

پناهی فر ساخت واحدهای مسکونی این طرح در استان را به صورت آپارتمان عنوان کرد و ادامه داد: متاهل بودن، نداشتن خانه توسط خود و همسر، خانه اولی بودن، پنج سال سکونت در شهر مورد نظر و سبز بودن فرم «ج» آن‌ها (استفاده نکردن از تسهیلات و یارانه‌های ارگان‌های دولتی) از شرط‌های لازم ثبت‌نام متقاضیان در این طرح است.

وی با بیان اینکه زمین این واحدها نیز امسال قیمت گذاری می‌شود و پس از گذشت ۲ سال، در اقساط ۳۶ ماهه از متقاضیان دریافت می‌شود، گفت: پس از اتمام ثبت‌نام و پالایش متقاضیان، اراضی موردنیاز طرح در اختیار بنیاد مسکن قرار خواهد گرفت تا نسبت به ساخت واحدهای طرح مسکن ملی اقدام شود.

در قالب طرح اقدام ملی مسکن قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شود که از این تعداد ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده شهری و ۱۰۰ هزار واحد در شهرهای کوچک ساخته می‌شود.

متاهل و سرپرست خانوار بودن، سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، توانایی پرداخت اقساط، توانایی تامین هزینه ساخت و نیز فاقد مالکیت مسکونی از سال ۱۳۸۴ به بعد از جمله شرایط مورد نیاز برای متقاضیان دریافت مسکن ملی است.

مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
0
0
بخاطر نداشتن مسکن قادر ب ازدواج نیستم
:
:
:
آخرین اخبار