تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۱۹۲۵۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ولایتمداری؛ درسی که باید از حضرت معصومه(س) گرفت
  یک استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به ولایتمداری حضرت معصومه(س)، گفت: حضرت معصومه(س) به دنبال ولی زمان خود حرکت کردند و امروز باید از این کار ایشان درس بگیریم و برای ولایت تا پای جان حرکت کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید جعفر موسوی‌زاده با تسلیت سالروز رحلت حضرت معصومه(س) اظهار کرد: در سال ۲۱۰ قمری بعد از اینکه علی بن موسی الرضا(ع) توسط مامون عباسی به اجبار به مرو (خراسان امروزی) آمدند، خواهران و برادران ایشان نیز تصمیم گرفتند به دنبال امام رضا(ع) به این شهر بیایند اما زمانی که به ساوه رسیدند، دشمنان همه مردان را به شهادت رساندند.

وی  افزود: در روایتی نیز آمده است که این افراد، حضرت معصومه(س) را مسموم کردند و به شهادت رساندند و ایشان در قم به خاک سپرده شدند.

مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت ولیعصر(عج) اهواز با اشاره به القاب حضرت معصومه(س)، گفت: در اصل نام حضرت معصومه(س)، فاطمه است اما به دلیل فضل و برتری که نسبت به دیگر خواهران داشتند، امام رضا (ع)  لقب معصومه را به ایشان دادند؛ هر چند لقب معصومه به معنای عصمت انبیا نیست اما نزدیک به این درجه است.

موسوی‌زاده با تاکید بر لزوم درس گرفتن از حضرت معصومه(س)، ادامه داد: مهم‌ترین درسی که می‌توانیم از حضرت معصومه(س) بگیریم ولایتمداری است؛ با وجود این که آمدن از مدینه به مرو سخت بود اما ایشان به دنبال ولی زمان خود حرکت کردند و امروز باید از این کار ایشان درس بگیریم و برای ولایت تا پای جان حرکت کنیم.

وی در خصوص ازدواج نکردن حضرت معصومه(س)، عنوان کرد: در بررسی روایات متوجه می‌شویم امام موسی کاظم(ع) در اواخر عمرشان در زندان‌های هارون الرشید به سر می‌بردند و سرانجام نیز به شهادت رسیدند. ایشان وصیت کرده بودند با توجه به فضل و بزرگی حضرت معصومه(س) باید ایشان با کسی که هم‌ترازشان باشد ازدواج کنند بنابراین ولایت این ازدواج به امام رضا(ع) سپرده شده بود. با توجه به آمدن ایشان از مدینه به مرو و دسترسی نداشتن به حضرت معصومه(س)، امام رضا(ع) می‌خواستند که پس از سرانجام این سفر حضرت معصومه(س) با فرد هم‌تراز خود ازدواج کند اما این امر با شهادت ایشان به سرانجام نرسید.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار