تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۱۹۲۵۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهرستان اهواز نیازمند یک استخر استاندارد است
 مسئول روابط عمومی هیات شنا خوزستان گفت: نبود استخر استاندارد در اهواز، باعث می‌شود که نتوانیم میزبانی مسابقات کشوری را بگیریم، ما به استخر به طول ۵۰ متر و با سکو نیاز داریم که در اهواز موجود نیست.

غلامرضا منصوری اظهار داشت: نبود استخر مناسب در اهواز، موجب شده نتوانیم میزبانی اردوهای تیم ملی و میزبانی مسابقات کشوری را بگیریم در حالی که در استان شناگران خوبی وجود دارند که در سال جاری برای استان افتخارآفرینی کردند.

وی با بیان اینکه آموزش یک رکن اساسی در توسعه رشته‌های ورزشی به شمار می رود گفت: هیات شنای خوزستان استخر مناسبی در اختیار ندارد که بتواند در بحث آموزش و استعدادیابی برنامه های خود را اجرایی کند. تمامی استخرها در اختیار پیمانکارها بوده و آنها هم دنبال درآمدزایی هستند و پرورش شناگر برای آنها چندان مهم نیست.

مسئول روابط عمومی هیات شنای خوزستان بیان کرد: دیگر استان های کشور آن قدر استخر خوب دارند که در شنا از ما پیش افتاده اند  و در برخی از مسابقات با چندین تیم شرکت می کنند.

وی گفت: تنها موضوعی که باعث می شود شنای خوزستان از دیگر استان ها عقب بماند نبود استخر است؛ هیات شنای استان های مناطق کشور استخرهای فراوانی در اختیار دارند و تمرینات تیمشان مجانی است اما ما باید دراین زمینه هزینه کنیم.  

منصوری ادامه داد: الان تنها یک استخر در اختیار هیات شنای اهواز است که علاوه بر فرسوده بودن، ۲۵ متری بوده و چون ابعاد آن استاندارد نیست قابل استفاده در مسابقات کشوری نیست، داشتن استخر مناسب مهمترین ابزار برای پیشرفت رشته شنا است که از آن بی بهره هستیم.

وی در ادامه به برگزاری مسابقات لیگ شنا خوزستان در بخش بانوان اشاره کرد و گفت: این رقابت ها ۱۵ آذرماه با حضور ۱۵ تیم برگزار شد که با قهرمانی آکادمی ستارگان خوزستان در رده سنی نوجوانان و راسپینای آبادان در رده سنی جوانان، به پایان رسید.

وی گفت: در پایان این رقابت ها در رده سنی ۱۲-۱۱ و ۱۴-۱۳ سال، آکادمی ستارگان خوزستان مقام اول را کسب کرد، تیم راسپینا(الف) دوم شد و بانک ملی به مقام سوم رسید. همچنین در رده سنی جوانان(۱۷-۱۶-۱۵ سال) راسپینا(الف) عنوان نخست را کسب کرد، قدس اهواز در جایگاه دوم‌ قرار گرفت و آکادمی ستارگان(الف) سوم شد.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار