تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۱۹۲۵۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تعطیلی برخی از طلافروشی‌های اهواز به دلیل رکود
رییس اتحادیه طلافروشان اهواز از تعطیلی برخی از طلافروشی‌های اهواز به دلیل رکود حاکم بر بازار، خبرداد.
 عبدالرحمان ذهبی با اشاره به وضعیت بازار سکه و طلا در اهواز اظهار کرد: خرید و فروش سکه و طلا در بازار اهواز انجام می‌گیرد اما میزان این معاملات، بسیار جزئی است و به شکلی نیست که شرایط طلافروشان را از رکود خارج کند.

وی افزود: با توجه به افزایش نرخ دلار، قیمت هر گرم طلا در طول هفته گذشته تا کنون حدود ۵۰ هزار تومان افزایش داشته و هر گرم طلای ۱۸ عیار به حدود ۴۵۸ هزار تومان رسیده است و این افزایش قیمت، باعث افزایش رکود و کاهش تقاضا برای خرید طلا در بازار شده است.

رییس اتحادیه طلافروشان اهواز تصریح کرد: با توجه به اینکه اونس جهانی روند نزولی به خود گرفته، امیدواریم تا قیمت طلا در بازار ایران نیز کاهش پیدا کند. کاهش قیمت دلار و همچنین به تبع آن کاهش نرخ طلا در بازار می‌تواند به خروج بازار طلا از رکود کمک کند.

ذهبی عنوان کرد: با توجه به اینکه مردم نقدینگی مناسبی در اختیار ندارند، فقط افرادی که مجبور هستند طلا خریداری می‌کنند. همچنین برخی نیز طلای دست دوم معامله می‌کنند و یا نسبت به تعویض طلاهای خود اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی مردم، افزایش نرخ دلار و همچنین شرایطی که در بحث نرخ بنزین به وجود آمده است باید گفت که شرایط مناسبی در بازار طلا وجود ندارد و وضعیت بازار آنطور که باید انتظار داشته باشیم، نیست.

رییس اتحادیه طلافروشان اهواز با اشاره به فعالیت بیش از ۴۰۰ واحد طلافروشی در سطح اهواز خاطرنشان‌کرد: به دلیل رکود حاکم بر بازار و همچنین افزایش مالیات دریافتی از طلافروشان، برخی از این واحدها به دلیل به صرفه نبودن فعالیت خود، مغازه‌هایشان را تعطیل کرده‌اند و برخی دیگر نیز با توجه به شرایط موجود ممکن است که تعطیل شوند.

ذهبی ادامه داد: برخی از این طلافروشی‌ها، سرمایه آنچنانی در اختیار ندارند و شرایط کنونی بازار آن‌ها را با مشکل مواجه کرده است که امیدواریم با بهبود وضعیت اقتصادی کشور، وضعیت این واحدهای طلافروشی نیز بهبود پیدا کند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار