تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۲
کد خبر: ۱۹۲۶۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برف مسیر ۶ روستای دهدز را مسدود کرد
  بخشدار دهدز گفت: بارش سنگین برف در بخش دهدز موجب مسدود شدن مسیر دسترسی ۶ روستا شده است.

محسن البرزی بیان کرد: بارش برف از روز جمعه در ارتفاعات دهدز آغاز و موجب سفیدپوش شدن چهره کوه‌های اطراف این بخش شده‌است.

وی افزود:  تداوم بارش برف از روز گذشته تاکنون در روستاهایی که در مناطق مرتفع قرار گرفته‌اند موجب مسدود شدن مسیر روستاهای حاجی‌کمال، دریاس، لهبید، لنده، سر صحرا و خواجه انور شده‌است.

بخشدار دهدز ادامه داد: سطح برف تلنبار شده روی جاده در مسیر روستاهای سرصحرا، لنده و خواجه‌انور به حدود یک متر می‌رسد اما در محدوده جاده روستاهای حاجی‌کمال، دریاس و لهبید این مقدار کمتر است.

بخشدار دهدز از تلاش برای بازگشایی مسیرهای اعلام شده پس از اتمام بارش برف سخن گفت و افزود: تلاش می‌کنیم فردا یکشنبه مسیر دسترسی به همه این روستاها بازگشایی شود تا رفت و آمد به این روستاها به حالت عادی برگردد.

دهدز با مساحت تقریبی یک هزار و ۳۲۱ کیلومتر مربع دارای جمعیتی بالغ بر ۱۷ هزار نفر است . دهدز داراس سه دهستان دهدز،دنباله رود شمالی و دنباله رود جنوبی با ۱۰۳ روستاست.

به دلیل قرار گرفتن دهدز در ارتفاعات زاگرس، در فصل‌های پاییز و زمستان شاهد بارش برف در این منطقه هستیم.

جاده اندیکا - شهرکرد همچنان مسدود است

فرماندار اندیکا نیز گفت : جاده اندیکا شهرکرد همچنان مسدود است و براساس پیش بینی مسئولان کوهرنگ، ممکن است این مشکل تا روز دوشنبه تداوم داشته باشد.

علی خدری غریب وند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: ارتفاع برف در منطقه تاراز این شهرستان به حدود ۵۰ سانتیمتر رسیده و این میزان برف نشسته مربوط به کنار جاده است در صورتی که در قله های این شهرستان ارتفاع برف به بیش از یک متر می رسد.

وی افزود:برای تعطیلی مدارس شهرستان در روز یکشنبه ۱۷ آذر هنوز تصمیمی گرفته نشده اما در صورت تداوم بارندگی ها ، تعطیل می شوند.

رییس ستاد مدیریت بحران این شهرستان ادامه داد : بارندگی تردد در برخی مسیرهای روستایی و عشایری را مختل کرده اما تردد در راه های اصلی به جز تاراز – بازفت ، برقرار است.

وی گفت : در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۵۶ میلیمتر بارندگی در ایستگاه باران سنجی تاراز به ثبت رسیده است.

مدارس نوبت صبح و عصر شهرستان اندیکا روز شنبه به دلیل شدت بارندگی و برف ، تعطیل اعلام شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار