تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۲
کد خبر: ۱۹۲۶۲۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برگزاری ۴۰ عنوان برنامه پژوهشی در دستگاه‌های اجرایی استان خوزستان
 معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران گفت: هم‌زمان با هفته پژوهش ۴۰ عنوان برنامه پژوهشی در دستگاه‌های اجرایی استان خوزستان برگزار می شود.

  علی حقیقی ظهر شنبه در نشست خبری هفته پژوهش و فن آوری اظهار کرد: امسال هم‌زمان با هفته پژوهش تلاش شده مخاطبان اصلی ما دانش آموزان باشند و برنامه‌های ویژه‌ای برای این قشر از جامعه و اولیاء آنها برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه برای هدفمندی برنامه‌های این هفته هر روز به عنوان خاصی نام گزاری شده است، افزود: پژوهش، فناوری و توسعه ملی، گام دوم پژوهش و فناوری، پژوهش، فن آوری و رونق تولید، وحدت حوزه و دانشگاه، پژوهش فناوری و اثر بخشی اجتماعی و پژوهش فن آوری و اثر بخشی ملی  از عناوین این هفته است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران  در خصوص برنامه‌های شاخص این هفته، تصریح کرد: مطابق با هر روز برنامه‌هایی تدوین شده است که شامل کارگاه‌ها، سمینارها و نمایشگاه‌های درون دانشگاهی  می شود.

حقیقی در خصوص شاخص‌های انتخاب پروژهش گر برتر، بیان کرد: امسال با توجه به شعار سال به دنبال حمایت و معرفی پژوهشگرانی هستیم که با فعالیت‌های خود مشکلی را از جامعه حل کردند، به مسائل اجتماعی و ابر چالش‌های استانی توجه و بر موضوع ایجاد فرصت‌های کسب و کار بکر تلاش کردند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران گفت: ستاد اجرایی در این راستا در استان راه‌اندازی شده است که استاندار خوزستان رئیس ستاد و رؤسا و نخبگان نیز در این حوزه اثر گذار هستند.

معاون پروژهش و فناوری دانشگاه شهید چمران با اشاره به اینکه امسال تلاش شده عمده برنامه‌ها بر روی جنبه کاربردی پژوهش توجه شود، عنوان کرد: این هفته یک سری اهداف ملی و استانی دارد که از جمله این اهداف می توان به ترویج فرهنگ پژوهش در جامعه، تبیین فضای موجود و بسترسازی برای تجاری‌سازی پژوهش‌ها است.

وی عنوان کرد: شاخص‌های فناوران برتر نیز نقش آفرینی در میزان فروش و صادرات محصول، آمادگی و مستندسازی طرح با محوریت پارک علم و فناوری است.

حقیقی از برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش از یکم الی سوم دی ماه خبر داد و گفت: حدود ۴۰ برنامه پژوهشی نیز در سطح ادارات استان برگزار خواهد شد.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار