تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹
کد خبر: ۱۹۲۶۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تراژدی غم‌بار رها‌سازی زباله‌های عفونی در بهبهان‌‌
شهروندان بهبهانی طی ارسال فیلمی خبر از رها سازی زباله عفونی در یکی از میادین داده و برای چندمین بار از بروز این اتفاق ابراز نگرنی کرده‌اند و با ارسال پیام‌هایی در فضای مجازی خواستار پیگیری مجدانه شدند.
 شهروندان بهبهانی در ارسال فیلمی خبر از رها سازی زباله عفونی در یکی از میادین داده و برای چندمین بار از بروز این اتفاق ابراز نگرنی کرده‌اند و با ارسال پیام‌هایی در فضای مجازی خواستار پیگیری مجدانه شدند.

موضوع زباله عفونی و دفن صحیح آن در شهر بهبهان بارها رسانه‌ای شده که مسئولان متولی پاسخ‌های متفاوتی برای آن داشته‌اند اما مجددا یکی از شهروندان با انتشار فیلمی در فضای مجازی که زباله‌های بیمارستانی بدون رعایت نکات ایمنی در یکی از میادین اصلی شهرستان رها شده‌اند گلایه مند شد.

دفع زباله‌های بیمارستانی و عفونی دارای اصول و شرایط خاصی است که با سلامت مردم ارتباط مستقیم دارد و جایی برای تسماح و تساهل با خاطیان باتوجه به شرایط موجود و شیوع بیماری‌ها نمی‌گذارد بنابراین مدیران بهداشت و درمان شهرستان باید نسبت به اتفاق افتاده پاسخ قانع کننده و برخورد جدی با عوامل این کار را سر لوحه کار خود قرار دهند.

دکتر شبرو معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی شهرستان بهبهان ضمن ابراز بی اطلاعی از ابعاد موضوع اظهار داشت: متاسفانه برخی مطب‌ها در برابر عقد قرارداد با پیمانکار دفع زباله‌های عفونی مقاومت کرده و حاضر به همکاری نیستند.

وی افزود: همچنین شهرداری نیز بر اساس پروتکل خود از حمل این دست زباله‌ها خودداری کرده بنابراین قرار است هفته آینده با دادستان شهرستان جلسه‌ای جهت اتمام حجت و اخذ دستور قضایی گرفته شود.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی شهرستان بهبهان بیان کرد: نامه محیط زیست نیز خطاب به این مطب‌ها ارسال شده و از آن‌ها خواسته جهت حفظ سلامت شهروندان اقدام به عقد قرارداد با پیمانکار کنند زیرا اکنون دستگاه اتوکلاو در شهرستان فعال و توسط پیمانکار زباله‌های عفونی دفع می‌شوند.

رسیدگی می‌کنیم!!!

 معاون خدمات شهری شهرداری بهبهان گفت: موضوع به اطلاع ناحیه 2 شهرداری و واحد حقوقی انعکاس و در حال پیگیری ابعاد رهاسازی زباله‌ها هستیم‌.

چمنرو عنوان کرد: باید مستندات بازدید شده محتوی پسماندهای عفونی رها شده ارائه شود که مربوط به کدام مطب یا کلینیک است ضمن این که با دانشکده علوم پزشکی شهرستان هماهنگی لازم صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: قریب به 8 ماه است که به موضوع زباله‌های عفونی ورود شده و در حال پیگیری هستیم که نتایج خوبی حاصل شده اما متاسفانه برخی در این بین سنگ اندازی می‌کنند.

وی ادامه داد: دستگاه اتوکلاو توسط پیمانکار مستقر شده که متاسفانه مقاومت‌هایی صورت می‌گیرد و تصاویر خبرگزاری متبوع نیز مایحصل همین مقاومت‌ها است.

از صحبت‌های مدیران شهری این چنین بر می‌آید عده‌ای برای نفع شخصی بدنبال انحراف مسیر تبیین فرهنگ دفع زباله‌های عفونی هستند که می‌طلب برخورد قاطع قضایی با آن‌ها صورت گیرد.

شهروندان انتظار دارند دادستان شهرستان بعنوان مدعی العموم به این موضوع ورود کرده و پرونده زباله های عفونی را برای همیشه به سرانجامی مناسب برساند.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار