تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶
کد خبر: ۱۹۲۶۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سد‌های کرخه و دز اندیمشک ثبت ملی شدند
مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اندیمشک گفت: ۲ اثر و حوزه‌ی اطراف، بالا دست و پایین دست ۲ سد بزرگ کرخه و دز اندیمشک ثبت ملی شدند.
 روح الله شاهرخیان مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اندیمشک  گفت: امروز در همایش ملی ثبت میراث صنعتی کشور، با حضور مدیران ۲۶ استان کشور در بندر ماهشهر، پس از دفاعیه مدیرعاملان سد‌ها و نظارت هیئت داوران وزارت میراث  فرهنگی کشور، با توجه به اهمیت صنعتی و گردشگری ۲ اثر و حوزه‌ی اطراف، بالا دست و پایین دست ۲ سد بزرگ کرخه و دز اندیمشک ثبت ملی شدند.

او افزود: ظرفیت‌های گردشگری این ۲ سد و حریم آن‌ها با ثبت ملی این آثار باعث جذب سرمایه گذار و رسیدگی و گسترش هرچه بیشتر و بهتر آن‌ها خواهد بود.

یزدانی پور مدیر سد و نیروگاه کرخه گفت: سدکرخه این شهرستان با توجه با دارا بودن ویژگی‌هایی هم، چون بزرگترین سد ایران، بزرگترین دریاچه مصنوعی کشور، اولین پروژه کلان با طراحی و اجرای ایرانی در صنعت سدسازی و اولین نیروگاه آبی پس از انقلاب و دارا بودن ظرفیت‌های گردشگری، ثبت ملی شد.

رئوفی مدیر سد و نیروگاه دز اندیمشک نیز بیان داشت: سددز اندیمشک اولین سد برقابی کشور و تنها سد منصوبه بر روی رودخانه دز با طبیعتی بکر و منحصر به فرد و نماد آشتی صنعت با طبیعت و حیات وحش و اکوسیستم ویژه آن، ثبت ملی گردید.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار