تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵
کد خبر: ۱۹۲۶۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزایش سطح زیر کشت محصولات زمستانه در شبکه های آبیاری شمال خوزستان

مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان از ثبت قرارداد بیش از 13 هزار و 296 هکتار انواع محصولات زراعی زمستانه کشاورزان شمال خوزستان در امور مشترکان شرکت متبوع خود خبر داد.

 "یعقوب کرمی" گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 44 درصد افزایش کشت را نشان می دهد.

وی شرایط خشکسالی شدید نیمه اول سال 97 و پربارشی نیمه دوم سال گذشته را یادآورشد و افزود: با تمهیدات پیش بینی شده در سازمان آب و برق خوزستان و این شرکت، انتظار می رود که امسال سطح زیر کشت محصولات زراعی زمستانه به بیش از 58 هزار هکتار برسد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری شمال خوزستان با اشاره به برنامه ریزی تامین آب اراضی کشاورزی منطقه تاکید کرد: مراجعه به موقع کشاورزان جهت عقد قرارداد آب محصولات زمستانه می تواند باعث خدمات بهتر به کشاورزان در زمینه تامین و توزیع آب زراعی شود.

به گفته وی عقد قرارداد آب محصولات زمستانه تا 16 دی ماه سال جاری ادامه دارد.

کرمی سطح زیر کشت قراردادهای تابستانه امسال را نیز بیش از 30 هزار و 537 هکتار اعلام کرد و گفت: درتابستان سال 97 بدلیل خشکسالی شدید حدود 19 هزار و 715 هکتار قرارداد محصولات تابستانه ثبت شد.

در منطقه شمال خوزستان در فصول مختلف انواع محصولات زراعی و باغی با بهره گیری از کانال های مدرن آبیاری کشت می شود که در این میان سطح زیر کشت گندم، ذرت، صیفی جات، سبزیجات، باغ مرکبات و چغندرقند قابل توجه است.

شرکت بهره برداری شمال خوزستان با بیش از 18 هزار مشترک مدیریت تامین و توزیع آب در زمین های کشاورزی محدوده شبکه های آبیاری دز و کرخه شمالی را بر عهده دارد.

:
:
:
آخرین اخبار