تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۱۹۲۶۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ساماندهی چارت مدیریت های بحران در استان های بحران خیز لازم است
  استاندار خوزستان با بیان اینکه حتماً ساماندهی مدیریت بحران برای استان‌های بحران خیز لازم است، گفت: باید چارت سازمانی خود را متناسب با مقیاس بحران در استان‌های مختلف تنظیم کنیم.

  غلامرضا شریعتی پیش از ظهر امروز در آئین افتتاح و بهره‌برداری از کانکس سیار فرماندهی مدیریت بحران و تحویل ۱۸ دستگاه خودروی شستشوی چند منظوره معابر با حضور اسماعیل نجار، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: در این سال‌ها خوزستان درگیر مشکلات و مسائل مختلفی بوده است. از آتش‌سوزی در پتروشیمی در سال ۹۵ و ریزگردهای شدید همراه با بارش کم و خاموشی شبکه برق و پس از آن هم مشکلات ابرخشکسالی، سیل و زلزله که در سال‌های اخیر در خوزستان رخ داد.

استاندار خوزستان افزود: این مشکلات دولت را بر آن داشت که برای اصلاح زیرساخت‌های استان فکر جدی کند.

شریعتی یادآور شد: در جریان سیل ابتدای امسال و همچنین بحران‌های گذشته همه دستگاه‌ها برای کنترل و مدیریت این مشکلات وارد شدند و به لطف خداوند توانستیم بحران‌ها را کنترل و مدیریت کنیم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه حتماً ساماندهی مدیریت بحران برای استان‌های بحران خیز لازم است، اظهار داشت: باید چارت سازمانی خود را متناسب با مقیاس بحران در استان‌های مختلف تنظیم کنیم و چارت سازمانی باید سیال و عملیات محور باشد و متناسب با فعالیت باشد؛ چون ساختار واحد برای همه استان‌ها منجر به هدر رفت منابع و فرصت‌ها می شود.

وی ادامه داد: باید متناسب با فعالیت‌ها ساختار تعریف کنیم. اگر چنین باشد در پیشگیری و مدیریت حوادث می‌توانیم سریع‌تر و مؤثرتر عمل کنیم.

شریعتی عنوان کرد: در بخش‌های مختلف از جمله ریزگردها، برق و آب اقدامات خوبی در سطح استان صورت گرفته است از جمله اینکه حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار هکتار کانون‌های فوق حاد را مهار کردیم و با اقدامات امسال این رقم به ۹۰ هزار هکتار خواهد شد.

استاندار خوزستان اضافه کرد: پایداری سیستم برق نسبت به قبل افزایش چشمگیری داشته اما همچنان از متوسط کشور عقب است.

شریعتی تصریح کرد: بنا داریم ۱۰ هزار واحد بافت فرسوده در مسجدسلیمان را با کمک بلاعوض و وام‌های کم‌بهره نوسازی کنیم و موافقت‌های اولیه این مصوبه گرفته شده و امید می رود به تصویب نهایی دولت برسد.

وی گفت: باید کارها را به شکل مؤثر و پیگیر تداوم دهیم تا استان را در برابر بحران‌ها مقاوم و پایدار کنیم.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار