تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۱۹۲۷۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره سلامت آموزش و پرورش خوزستان:
از حضور دانش‌آموزان مبتلا به آنفلوآنزا در مدرسه خودداری شود
 رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: با توجه به شیوع آنفلوآنزا در استان خوزستان به والدین توصیه می‌شود چنانچه دانش‌آموز علائم آنفلوآنزا را دارد، از رفتن آن به مدرسه خودداری کنند.

علی بنیادی  اظهار کرد: برای پیشگیری از آنفلوآنزا چند گام اصلی وجود دارد که مهم‌ترین آن شست و شوی صحیح و مکرر دست‌ها با آب و صابون است. پوشاندن دهان و بینی هنگام سرفه و عطسه و خودداری از روبوسی و دست دادن با اشخاصی که دارای علائم آنفلوآنزا هستند، از دیگر گام‌های مهم در پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا است.

وی افزود: با توجه به شیوع آنفلوآنزا در استان خوزستان به والدین توصیه می‌شود چنانچه دانش‌آموز علائم آنفلوآنزا را دارد، از رفتن به مدرسه خودداری و به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی مراجعه کند.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: بخشنامه‌ای از سوی وزارت ابلاغ  شده و کمیته‌های شهرستانی برای مقابله و اطلاع‌رسانی درباره آنفلوآنزا تشکیل شده‌اند. همچنین بروشورهایی برای مدارس تهیه شده‌ است. مهم‌ترین نقش آموزش و پرورش در زمینه آموزش، پیشگیری از شیوع آنفلوآنزا میان دانش آموزان است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال تعطیلی مدارس با توجه به شیوع آنفلوآنزا در استان وجود دارد؟ گفت: تصمیم نهایی تعطیلی مدارس را استانداری خوزستان براساس گزارش‌های ارائه شده توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی استان می‌گیرد. خوشبختانه برای تعطیلی مدارس در استان تصمیمی اتخاذ نشده و سیر شیوع آنفلوآنزا رو به کاهش است.

بنیادی تاکید کرد: در این زمینه موارد بسیار مهمی همچون شستن دست و صورت با صابون به صورت منظم مورد تاکید است. همچنین به دانش آموزان توصیه می‌شود هنگام عطسه و سرفه حتما جلوی دهان خود را بپوشانند و از دست زدن به مخاط چشم و بینی خودداری کنند. در نهایت کسانی که در معرض بیماری قرار گرفته‌اند، در مکان‌های عمومی قرار نگیرند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار