تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۱۹۲۷۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مهارت های زندگی اجتماعی به دانش آموزان آموزش داده شود
 مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان بر آموزش های مهارتهای زندگی اجتماعی به دانش آموزان تاکید کرد.

  کورش مودت ظهر امروز یکشنبه ۱۷ آذرماه ۹۸ در نشست نمایندگان مجلس دانش‌آموزی کشور و مجمع دانش آموزان استان با نماینده ولی فقیه در خوزستان بیان کرد: سند تحول بنیادین به عنوان قانون اساسی مجموعه آموزش و پرورش کشور مهم‌ترین هدف خود را رسیدن دانش آموزان به حیات طیبه و قرب الهی می داند و در همین راستا آموزش و پرورش همه فعالیت‌های خود را بر مدار سند تحول بنیادین به انجام می رساند.

وی در ادامه با تأکید بر ضرورت توجه به آموزش مهارت‌های زندگی اجتماعی به دانش آموزان، توضیح داد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های مجموعه تعلیم و تربیت استان آموزش مهارت‌های زندگی اجتماعی از دوره پیش‌دبستانی و ابتدایی است؛ زیرا آموزش این مهارت‌ها زمینه‌ساز کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: استفاده از ظرفیت معلمانی تصمیم‌ساز و همچنین تربیت دانش‌آموزانی خلاق و در تراز انقلاب اسلامی از جمله اهداف عالی اجرای مفاد سند تحول بنیادین در مجموعه تعلیم و تربیت کشور است.

مودت در عین حال با اظهار اینکه تربیت سیاسی، دینی و اجتماعی دانش آموزان از کارکردهای اصلی تشکل‌های دانش‌آموزی است؛ توضیح داد: استفاده از ظرفیت سازمان دانش‌آموزی، بسیج دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان در راستای آموزش دانش آموزان می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات در حوزه تربیتی باشد.

وی ادامه داد: ایجاد آمادگی در بین دانش آموزان در برابر رویدادهای تهدیدآمیز مانند زلزله از دیگر کارکردهای سازمان دانش‌آموزی است و این فرآیند مصون‌سازی باید از دانش آموزان به جامعه منتقل شود و برگزاری مانور آمادگی در برابر زلزله در راستای این برنامه‌ها قرار می گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در پایان با اشاره به ضرورت اثربخشی فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی، تصریح کرد: دانش آموزان با فعالیت در تشکل‌های دانش‌آموزی می توانند در آینده به عنوان افرادی مؤثر و فعال در جامعه ایفای نقش کنند.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار