تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۱۹۲۷۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
‌نماینده ولی فقیه در خوزستان:
مردم‌ حق دارند مشکلات خود را با ائمه جمعه در میان بگذارند
نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز گفت: حق همه مردم‌‎است با ائمه جمعه گفت و شنود داشته باشند و مشکلات خود را با آنان در میان‌بگذارند.
 حجت الاسلام سیدعبدالنبی موسوی فرد یکشنبه در دیدار نمایندگان خوزستانی مجلس شورای دانش آموزی و مجمع دانش آموزان استان با وی در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) اهواز افزود:در اتاق امام جمعه و روحانیت به روی همه قشرهای مختلف مردم باز است و همچون برخی اداره ها نیست که برای ملاقات با مردم وقت تعیین‌شود.

وی با بیان اینکه روزانه با دهها شهروند دیدار و گفت  و گو می کند اظهار داشت:وقت امام جمعه متعلق به مردم است و کسی نمی تواند مانعی برای دیدار با وی ایجاد کند.

تربیت نیروی انسانی در تراز انقلاب تنها راه برون رفت از مشکلات است
نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش در تربیت نیروی انسانی گفت: کادرسازی و تربیت نیروی انسانی در تراز انقلاب اسلامی تنها راه حل برون رفت از مشکلات کشور است.
وی اظهار کرد: یکی از راهبردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی که بارها نیز مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است مقوله کادرسازی و تربیت نیروی انسانی در تراز انقلاب اسلامی است که آموزش و پرورش با داشتن ظرفیت های گسترده فرهنگی و اجتماعی می تواند نقش مهمی در تحقق این راهبرد ایفا کند.
امام جمعه اهواز با اشاره به نقش تشکل های دانش آموزی در تربیت دانش آموزان تراز انقلاب افزود: تربیت نیروی های انقلابی و ارزشی می بایست از سازمان دانش آموزی آغاز شود وباید از همه ظرفیت های موجود برای تقویت سازمان دانش آموزی در راستای تحقق اهداف متعالی استفاده شود.
نماینده ولی فقیه در خوزستان در عین حال با اظهار اینکه تربیت نیروی انسانی می بایست از دوره ابتدایی آغاز شود، توضیح داد: تجربه نشان داده است که از سنین کودکی آموزش ها بسیار اثربخش و سازنده است. بر همین اساس فرآیند تربیت نیروی انسانی و کادرسازی بر مدار آموزه های انقلابی می بایست از دوره ابتدایی آغاز شود.
حجت الاسلام موسوی فرد اظهار داشت:شد: بی شک تنها راه مرتفع شدن مشکلات کنونی کشور گام برداشتن در مسیر تربیت نیرو در تراز انقلاب اسلامی و بسترسازی برای رشد فکری و عملکردی این افراد است.
وی استعدادیابی و پرورش نیروهای نخبه و تقویت باورهای دینی و اعتقادی را از وظایف آموزش و پرورش بیان کرد.
کوروش مودت مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان نیز در این نشست به برخی آسیب های اجتماعی در مدارس اشاره کرد و افزود:تشکل های دانش آموزی می توانند نقش مهمی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی همچون اعتیاد و تربیت دینی در مدارس داشته باشند.
وی فقدان مهارت های زندگی در مقطع پیش دبستانی و ابتدایی را از خلاءهای نظام آموزش و پرورش بیان کرد و گفت:اجرایی شدن سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش می تواند بسیاری از چالش های پیش رو در آموزش و پرورش را حل کند.
انتقاد از تعطیلی های بی رویه مدارس ، ضرورت تقویت روحانیت و نهاد امام جمعه با مدارس ، اجتناب از برنامه های بی محتوا و صوری در مدرسه ها ، ضرورت فعال کردن روزهای پنجشنبه برای جبران عقب ماندگی های آموزشی ناشی از تعطیلات غیررسمی ، راه اندازی کارگاه های استعدادیابی دانش آموزی ، دیررسیدن کتاب‌های فنی در مدارس ، بهره گیری بهتر از اردوگاه‌های دانش‌آموزی در خوزستان ، راه اندازی هیات‌های اندیشه ورز و اتاق فکر در مدارس  و حمایت از پارلمان دانش آموزش از مهمترین انتقادها ، نظرات ودغدغه‌های اعضای مجلس شورای دانش آموزی و مجمع دانش آموزان استان خوزستان بود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار