تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۱۹۲۷۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فاضلاب جدی‌ترین چالش استان خوزستان است
 معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: جدی‌ترین چالش استان خوزستان بحث فاضلاب اهواز به عنوان مرکز استان است.

  فاضل عبیات عصر امروز یکشنبه در جلسه ستاد بحران استان خوزستان اظهار کرد: در راستای پرداخت تسهیلات و رفع آسیب‌های ناشی از سیل بسیاری از ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرای فعالیت‌های خوب و قابل قبولی را انجام دادند.

وی افزود: فرمانداران با پیگیری فعالیت‌های بنیاد مسکن در این راستا برای مرتفع کردن مشکلات موجود مانند معارضین تلاش کنند.

معاون عمرانی استاندار خوزستان تصریح کرد: برخی از موضوعات بستگی به حضور و مراجعه مردم، تا پایان سال زمان تخصیص اعتبارات تسهیلات مربوط به آسیب‌های سیل است و افرادی که خواهان دریافت این تسهیلات هستند باید مراجعه کنند.

عبیات بیان کرد: بالغ بر ۷۰ پروژه در حوزه راهداری وجود دارد که میزان کمی از این پروژه‌ها آغاز شده است.

وی  در خصوص سیلاب و پروژه‌های مربوط به کنترل سیلاب، عنوان کرد: در حوزه کرخه و کارون مشکل آن‌چنانی وجود ندارد، بیشترین حساسیت‌های ما مربوط به دز است و با توجه به رسوبات ساخت سد بالا دست بسیار ضروری است.

معاون عمرانی استاندار خوزستان عنوان کرد: اگر بیش از ۶۰ درصد حد مجاز وارد سد دز شود قطعاً سر ریز خواهد شد.

عبیات گفت: از ۲۲۰ متر نقاط بحرانی برای ساخت سیل بند ۱۰۰ کیلومتر آن احداث شده و مابقی نیز تا دو ماه آینده احداث خواهد شد.

وی با بیان اینکه نقشه پهنه بندی سیل در حال تهیه است، افزود: یکی از جدی‌ترین چالش‌های خوزستان که با کمترین بارش دچار مشکل می شود بحث فاضلاب است که باید در این راستا برنامه‌های جدی‌تری وزارت نیرو اجرا کند.

معاون عمرانی استاندار خوزستان درباره پکیج‌های بحران بیان کرد: این پکیج‌های تصفیه آب است که برای استان پنج دستگاه انتخاب شده که می توان در استان به صورت پایلوت از آن استفاده کرد.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار