تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۱۹۲۷۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کابوس نیم فصل صنعت نفت؛ تردید در ماندن، تهدید به رفتن
با استمرار شرایط کنونی در باشگاه صنعت نفت آبادان، این احتمال می‌رود که با فرا رسیدن فصل نقل و انتقالات نیم فصل، چند ستاره تأثیرگذار از جمع زردپوشان آبادان جدا شوند.
  صنعت نفت آبادان که در فصل جاری لیگ برتر فوتبال ایران با مشکلات عدیده مالی دست و پنجه نرم می‌کند، نارضایتی حداکثری را در بین بازیکنان و کادر فنی به وجود آورده تا جایی که صحبت‌هایی مبنی بر جدایی چند بازیکن در رسانه‌های مختلف به گوش می‌رسد.

در روزهای گذشته برخی از بازیکنان این تیم علاوه بر ایراد نکاتی مبنی بر اینکه حتی کرایه تاکسی هم ندارند تا به تمرینات تردد کنند، اعتراض خود را به شرایط مالی این باشگاه اعلام کردند.

هیچ مربی بهترین پاسور خود را از ترکیب بیرون نمی‌گذارد

در کنار مشکلات مالی، عدم به‌کارگیری از برخی بازیکنان این تیم توسط سرمربی کروات نفتی‌ها، موجی از نارضایتی را در بین چند مهره نفتی به وجود آورده که علاوه بر مشکلات مالی، آوازه جدایی این بازیکنان نیز به دلیل اختلاف فنی با سرمربی، مزید بر علت شده است.

بر همین اساس، میلاد جهانی که در فصل جاری میدان کمتری به او رسیده است، در واکنش به این اقدام سرمربی تیمش، خود را یکی از بهترین پاسورها و بازی سازهای تیمش دانسته و عنوان کرد: هیچ مربی بهترین پاسور خود را از ترکیب بیرون نمی‌گذارد.

وی در ادامه با بیان اینکه تا این لحظه هنوز پولی به من و سایر بازیکنان داده نشده، اما این مسائل همیشه وجود دارد و قابل حل است، گفت: هنوز با هیچ باشگاهی صحبت نکرده‌ام و از هیچ باشگاهی نیز پیشنهاد ندارم، اما تصمیم خودم را گرفتم و جدایی‌ام از صنعت نفت قطعی است.

سرمربی نفتی‌ها نیز به مصاحبه جهانی واکنش نشان داد و اشاره کرد: او یک بازیکن مثل بقیه بازیکنان است، من با چشمان خودم او را می‌بینم و اعتقاد دارم او مثل بقیه بازیکنان شانس یکسانی برای بازی کردن دارد، زمانی که تعویض انجام می‌دهم به فکر میلاد نیستم به فکر نفت آبادان هستم. من بازیکنان را انتخاب نمی‌کنم خودشان من را مجبور می‌کنند که از چه کسی برای بازی کردن استفاده کنم. این به عملکرد بازیکن بستگی دارد و من با هیچ کسی مشکل ندارم.

سرمربی نفت آبادان افزود: من از آنها چیزهایی می‌خواهم که باید انجام بدهند. هیچ وقت از بازیکنان چیزی که در توان‌شان نیست نمی‌خواهم ولی هر کسی باید کار کند اگر شما از میلاد جهانی از من سؤال می‌پرسید او سه روز پیش گفته بود که می‌خواهم از اینجا بروم. آیا به نظر شما باید بگذاریم که او بازی کند. حتی من به این مسئله توجه نکردم ولی امروز از من چیز متفاوتی خواست تا انجام بدهم. ما بدون وینگر بازی کردیم. وینگرهای ما در کار دفاعی خوب کار می‌کردند می‌رفتند و می‌آمدند ولی میلاد از آن دسته بازیکنانی نیست که در این بخش به کار ما بخورد.

برخی بازیکنان وقتی بازی نمی‌کنند شروع به گریه کردن می‌کنند

وی در مورد اینکه میلاد جهانی از بازیکنان محبوب آبادان است، گفت: برای چه باید بگذارم او برود او باید مانند بقیه کار و تلاش کند، حرف نزند  کار کند. بعضی از بازیکنان وقتی بازی نمی‌کنند شروع به گریه کردن می‌کنند. آنها باید کار کنند، زحمت بکشند و فقط همین. 

اما بی پولی، برخی از بازیکنان این تیم را مصمم کرده است که در پایان نیم فصل و پس از آغاز فصل نقل و انتقالات زمستانی، به مفاد قرارداد خود استناد کرده و با تکیه بر این بند که در یک نیم فصل هیچ مبلغی از قرارداد خود را دریافت نکرده‌اند، اقدام به جدایی از نفت آبادان کنند.

بر همین اساس، مهاجم تیم فوتبال صنعت نفت را که فصل جاری در نفت آبادان احیا شد و گل‌های ارزشمندی را برای این تیم به ثمر رساند، می‌توان ناراضی ردیف اول توصیف کرد.

تحت هیچ شرایطی نخواهم ماند

عیسی آل‌کثیر با اشاره به این موضوع که  بار سنگینی از نظر ذهنی، بدنی و روحی روی من است و فشار زیادی به من آورده است، یادآور شد: فکر می‌کنم تا اینجا دینم را به نفت آبادان ادا کرده باشم، خیلی زودتر از این می‌خواستم جدا شوم اما به خاطر مردم خوب و خونگرم آبادان تا اینجا ماندم، فکر می‌کنم این تصمیم منطقی باشد که در نیم فصل از یکدیگر با خاطرات خوب جدا شویم، تحت هیچ شرایطی نخواهم ماند.

وی خاطرنشان کرد:  به هیچ وجه در تصمیم خودم شکی ندارم و حتی اگر 50 درصد قراردادم را هم بگیرم، در تیم نمی‌مانم و خواهم رفت، شأن و شخصیت ما بازیکنان در این تیم حفظ نشده و قطعا در پایان نیم فصل گزینه جدایی را انتخاب خواهم کرد.

آل کثیر گفت: من خودم، خانواده‌ام، بدنم، ذهنم و آینده‌ام را دوست دارم، نمی‌توانم قید همه را بزنم، می بینم این راهی که در آن قرار دارم، به بن بست می‌خورد و باید یک تصمیم درست بگیرم، ذهنیت خوبی به تیم نفت ندارم.

مهاجم تیم صنعت نفت عنوان کرد: نه مسائل مالی، نه امکانات و نه حتی غذای خوب در این تیم وجود ندارد، من از زمان گرم کردن تا دقیقه ۹۰ بازی هفته گذشته در پایم درد داشتم، بازی تراکتور همچنین اما چه کسی برایش این زحمات ارزشی دارد؟

این مشکلات در حالی بین بازیکنان رد و بدل می‌شود که سرمربی کروات این تیم که با وجود کمبودهایی که در زمینه مالی باشگاه صنعت نفت آبادان را تهدید می‌کند؛ پیش‌تر با بیان اینکه با استمرار چنین مشکلاتی نفت را ترک خواهد کرد، موفق شد تحت فشار این باشگاه را مجبور کند تا بخشی از مبلغ قرارداد وی را تأمین و پرداخت کند.

من دریافتی داشته‌ام چون یک ماه پیش می‌خواستم بروم

اسکوچیچ در خصوص این موضوع گفت: من دریافتی داشته‌ام چون یک ماه پیش که می‌خواستم بروم، مبلغی از قراردادم پرداخت شد.

وی بیان کرد: هر چند نیاز به پول نداشتم، اما مربیگری اینطور نیست که پول نگیرید و کار کنید. این مسئله خوشحال‌کننده نخواهد بود. من در دو تیم قبلی‌ام در ایران تجربه داشتم که نتوانستم پول بگیرم. با وجود اینکه فدارسیون فوتبال رأی قطعی برای پرداخت مطالباتم از ملوان داده بود، اما هیچ اتفاقی نیفتاد، نمی‌خواستم به فیفا شکایت کنم و به فدراسیون فوتبال ایران مراجعه و آنجا شکایت کردم، کمیته انضباطی هم حق را به من داد اما هیچ اتفاقی نیفتاد.

در ادامه اسکوچیچ در پاسخ به این سؤال که که اگر «شما به پول نیاز نداشتید و می‌توانستید پول‌تان را به بازیکنان بدهید.»، سرمربی صنعت نفت گفت: من ایران و صنعت نفت را دوست دارم، اما خانواده‌ام را بیشتر دوست دارم، من نمی‌خواستم برای سومین بار اتفاق پول نگرفتنم تکرار شود در تیم‌های ملوان انزلی و خونه به خونه بابل چنین اتفاقی برای من افتاده بود، من اینجا آمده‌ام که لذت ببرم و در جایی که هستم کار کنم و پول بگیرم، شما می‌توانید مفتی برای جایی کار کنید؟

این مسائل تمرینات تیم فوتبال صنعت نفت را نیز تحت تأثیر خود درآورده است، در حالی که چند روز گذشته و در آغاز دور جدید تمرینات این تیم پس از وقفه‌ای که در لیگ ایجاد شده بود، به دلیل عدم حضور بازیکنان تمرینات این تیم آبادانی برگزار نشد، دلیل خودداری بازیکنان از حضور در تمرین، عدم تحقق مطالبات و تعیین تکلیف مسائل مالی باشگاه صنعت نفت عنوان شد.

گرچه بازیکنان تیم فوتبال صنعت نفت آبادان پس از اینکه سه روز از حضور در تمرینات این تیم خودداری کرده بودند، با صحبت‌هایی که با ایشان صورت گرفت و وعده‌هایی که به آنها داده شده، سرانجام زیر نظر دراگان اسکوچیچ مجدداً تمرینات خود را از سر گرفتند.

نمی‌دانیم تا کی قرار است این اتفاقات ادامه داشته باشد

کاپیتان طلایی‌پوشان در خصوص خودداری یارانش از حضور در تمرینات اظهار کرد: واقعا نمی‌دانم از کدام مشکل بگویم، من به شخصه 9 ماه است یک ریال دریافتی نداشته‌ام، بازیکنان دیگر هم چنین وضعیتی دارند و از همدیگر پول قرض می‌گیریم، واقعا نمی‌دانیم تا کی قرار است این اتفاقات ادامه داشته باشد، باور کنید صنعت نفت امسال می‌تواند شگفتی خلق کرده و تاریخ ساز شود اما بازیکنی که دغدغه ارتزاق دارد تمرکزش را از دست می‌دهد، بعضی از بازیکنان خرج چند خانواده را می‌دهند، این انصاف نیست که خانواد‌ه‌های ایشان با مشکل مواجه شوند.

در همین اوضاع و احوال، وزیر نفت در دیدار با یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس، وعده داد تا برای حل مشکلات این تیم به خوزستان سفر خواهد کرد، اما این وعده زنگنه با موضوع گرانی بنزین همزمان شد و تحقق نیافت.

بازیکنی از صنعت نفت جدا نمی‌شود و در چند روز آینده مشکل مالی حل شود

مربی تیم صنعت نفت آبادان نیز پیش از دیدار این تیم برابر پیکان در هفته سیزدهم، در خصوص اعلام جدایی چند بازیکن این تیم واکنش نرمی از خود نشان داد و در این باره گفت: بازیکن مختار است که برای ادامه کار خود تصمیم گیری کند و شرایط خود را باید با باشگاه حل کند، اما من فکر می‌کنم چنین اتفاقی رخ نخواهد داد و در چند روز آینده مشکل مالی حل شود، این بازیکنان نیز در تیم خواهند ماند و با قدرت به کار خود ادامه می‌دهند، این تیم بسیار مجموعه خوبی به لحاظ فنی و اخلاقی است و بازیکنان دور هم خواهند ماند و کار را به سرانجام می‌رسانند، اگر خدا کمک کند و هواداران نیز حمایت کنند، شاید این تیم یک کار تاریخی برای فوتبال آبادان صورت دهد.

بهنام سراج یادآور شد: مشکلات مالی بازیکنان را اذیت می کند و پس از وعده‌های بسیاری که داده شده، هنوز کسی به این موضوع ورود نکرده و کمکی صورت نگرفته است و همه چیز در حد حرف بوده، کاری به نتایج تیم ندارم اما شکل بازی بازیکنان به گونه‌ایی یوده که با جان و دل بازی می‌کنند و هیچ سالی چنین شرایطی را از بازیکنان شاهد نبودیم و اگر بخواهم اصطلاح فوتبالی آن را به کار ببرم، باید بگویم که جنازه بازیکنان پس از هر بازی از زمین بیرون می‌آید.

هیچ کدام از نمایندگان مردم در مجلس را تاکنون از نزدیک ندیده‌ایم

وی خاطرنشان کرد: هیچ کدام از نمایندگان مردم در مجلس را تاکنون از نزدیک ندیده‌ایم و هیچکدام سر تمرینات تیم ظاهر نشده‌اند و پیگیر مشکلات ما نیستند، فقط روز مسابقه با پارس جنوبی، فرماندار آبادان به جم آمد و در رختکن به بازیکنان یک کارت هدیه 500 هزار تومانی پاداش داد و این تنها دریافتی تیم ما در فصل جاری بود.

پس از مصاف هفته سیزدهم تیم صنعت نفت که منجر به پیروزی شیرین مقابل پیکان شد، نماینده مردم آبادان در مجلس، با حضور در رختکن این تیم وعده کمک سه میلیاردی به این باشگاه را داد.

تأمین اعتبار 3 میلیاردی برای کمک به باشگاه صنعت نفت 

این مبلغ که قرار است از محل اعتبارات سازمان منطقه آزاد اروند حاصل از سهم این منطقه از حق آلاینده‌های نفتی به حساب این باشگاه واریز شود، باید منتظر ماند و دید که در چه زمان دست نفتی‌ها را خواهد گرفت و آیا به حل گوشه‌ای از مشکلات این تیم کمک خواهد کرد یا خیر؟

آیا مدیران باشگاه صنعت نفت آبادان موفق خواهند شد حواشی موجود را برچیده و جدایی طلبی چند بازیکن تأثیرگذار خود را رفع و رجوع کنند، یا اینکه اوضاع در این باشگاه محبوب جنوبی چنان به وخامت رفته که حتی پرداخت نیمی از مبلغ قرارداد بازیکنان این تیم نیز، ضمانت لازم را برای ماندن آنها را در ترکیب صنعت نفت نخواهد کرد.

 تیم فوتبال صنعت نفت آبادان عصر سه‌شنبه در چارچوب هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال در بوشهر به مصاف تیم قعرنشین شاهین این شهر خواهد رفت.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار