تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۶
کد خبر: ۱۹۲۷۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سه روز پس از باران برخی مدارس خرمشهر دچار آبگرفتگی هستند
  برخی مدارس خرمشهر با گذشت سه روز از بارندگی همچنان دچار آبگرفتگی دارند و دانش‌آموزان به ویژه در زنگ تفریح در کلاس‌های درس زندانی هستند.

بارندگی روز جمعه باعث آبگرفتگی خیابان‌های معابر عمومی و از جمله برخی واحدهای آموزشی خرمشهر شد و با گذشت سه روز از آن آب همچنان در حیاط واحدهای آموزشی باقی است.

اجرای طرح دفع آب‌های سطحی از وظایف شهرداری است که به دلیل آنچه که کمبود نقدینگی بیان شده، تاکنون اجرایی نشده است و هنگام بارندگی معابر و خیابان‌های خرمشهر تا مدتی دچار آبگرفتگی هستند.

برخی از شهروندان خرمشهری از آبگرفتگی در مدارس ابراز نگرانی کرده و می‌گویند: با توجه به شیوع بیماری آنفولانزا در روزهای اخیر آبگرفتگی در مدارس سلامت دانش‌آموزان را به خطر می‌اندازد.

یکی از والدین دانش‌آموزان مدرسه ۲۲ بهمن خرمشهر می‌گوید: حیاط مدرسه پس از بارندگی تاکنون پر از آب است و آمد و رفت دانش‌آموزان به داخل کلاس های درس‌مدرسه با مشکل روبه رو است.

کاظم دریساوی افزود: دانش‌آموزان برای رفتن به کلاس مجبورند که از میان آب‌های راکد عبور کنند و این امر سلامت آنها را تهدید می‌کند.

یکی دیگر از شهروندان منطقه پیش‌ساخت خرمشهر گفت: شبکه فاضلاب این منطقه قدیمی است و در هنگام بارندگی عبور از خیابان‌های این منطقه به سختی انجام می‌شود.

منصور فلاح‌پور افزود: تردد دانش‌آموزان از این خیابان‌ها در هنگام آبگرفتگی بدون خودرو غیرممکن است و همه والدین دانش‌آموزان خودرو ندارند و مجبورند از میان این آب‌ها عبور کنند و یا اینکه مانع رفتن فرزندانشان به مدرسه می‌شوند.

رییس اداره آموزش و پرورش خرمشهر گفت: در هنگام آبگرفتگی خیابان‌های منتهی به مدارس و یا حیاط مدارس با شهرداری و امور آبفا هماهنگی‌ و مشکل آبگرفتگی ناشی از آب باران توسط گروه های خدمات شهری و آبفا برطرف می‌شود.

ناصر علی‌فر افزود: اگر مشکل بسیار حاد باشد مدارس با هماهنگی اعضای شورای آموزش و پرورش تعطیل می‌شود هر چند که تعطیلی به نفع دانش‌آموزان نیست و به تعلیم و تربیت آسیب جدی می‌رساند.

وی گفت: در هنگام بارندگی و آبگرفتگی در مدارس مدیران را ملزم کردیم که خود با اداره آبفا و خدمات شهری شهرداری ارتباط برقرار کرده و مشکل را برطرف کنند.

وی بدون اعلام تعداد مدارس و واحدهای آموزشی دارای مشکل در خرمشهر بیان کرد: آبگرفتگی در مدارس را به شهرداری و آبفا اطلاع دادیم و منتظر اعزام گروه‌های خدمات شهری برای دفع آب های سطحی هستیم.

۴۰ هزار دانش آموز در شهرستان خرمشهر مشغول به تحصیل هستند. 

از روز جمعه تا بامداد روز شنبه ۳۶ میلیمتر بارندگی در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر ثبت شد که باعث تعطیلی مدارس این ۲ شهرستان در روز شنبه شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار