تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۴
کد خبر: ۱۹۲۷۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تحقق ۹۳ درصدی درآمد مالیاتی خوزستان
  مدیرکل امور مالیاتی استان خوزستان گفت:درآمد مالیاتی خوزستان در هشت ماه نخست امسال ۵۴ هزار میلیارد ریال بوده که ۹۳درصد از هدف درآمد مالیاتی این استان تحقق یافته و پیش‌بینی می‌شود در ماه‌های آذر، دی و بهمن نیز به میزان ۴۰ درصد به این درآمد افزوده شود.

 جهانشاه ارزانی بیرگانی روز دوشنبه در نشست تشریح و تبیین ظرفیت های اسناد تسویه و اسناد خزانه خوزستان در محل اداره کل امور مالیاتی استان بیان کرد: خوزستان استانی است که با بحران های مختلف روبه رو است و این موضوع هزینه‌های زیادی را برای مردم و دولت به همراه دارد به همین منظور لازم است که از منابع و درآمدهای این استان به درستی برای رفع مشکلات و توسعه آن استفاده شود.

وی گفت: بسیاری از استان ها تقاضا داشتند که لایحه درآمدهای مالیاتی را کشوری کنند و این موضوع به این معنا است که درآمدهای مالیاتی در استان های دیگر نیز هزینه شود که این موضوع به خوزستان ضرر وارد می کند.

۴۰ شهرداری خوزستان بدهی مالیاتی دارند

مدیرکل امور مالیاتی خوزستان ادامه داد: ۴۰ شهرداری خوزستان بدهی مالیاتی دارند که بدهی آنها قسط بندی شد؛ ۵۰ درصد بدهی مربوط به شهرداری اهواز است این در حالی است که بیشترین میزان درآمدها و توزیع عوارض شهرداری ها در این شهرداری اتفاق می‌افتد.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان نیز بیان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به خوزستان از جهت میزان منابع و مصرف در درجه پایینتری قرار دارد این در حالی است که در بودجه ۹۹ سهم بیشتری از خوزستان را داشته است باید این موضوع و دلیل آن هر چه سریعتر پیگیری شود.

شهاب صدیقی ادامه داد: لایحه کشوری مالیات بر ارزش افزوده و درآمد شهرداری ها در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است که این موضوع می تواند برای استان تهدید و فرصت باشد؛ این موضوع به معنی ایجاد مرکز درآمد کشوری برای شهرداری ها است.

وی گفت: یکی از دغدغه‌های شهرداری ها تامین حقوق و دستمزد کارکنان خود و تسویه بدهی خود با تامین اجتماعی و اداره مالیات است.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان افزود: یکی از راه های برون رفت از مشکلات مالی مشخص شدن میزان مطالبات شهرداری از دستگاه‌های دیگر و وصول آنها است که اداره کل اقتصاد و دارایی خوزستان شرایط را برای شهرداری ها ایجاد کرده تا این موضوع شفاف سازی شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار