تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۱
کد خبر: ۱۹۲۷۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بازماندگی از تحصیل و خودکشی در خوزستان زنانه است
  استاندار خوزستان، بازماندگی از تحصیل در این استان را جنسیتی دانست و گفت: بیشترین اقدام به خودکشی در این استان مربوط به زنان است.

غلامرضا شریعتی روز دوشنبه در نشست معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با شورای مشورتی زنان خوزستان در سرسرای اجتماعات شهرک های صنعتی استان در اهواز، بیان کرد: شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل در خوزستان از سه سال پیش آغاز شده است.
وی با اشاره به شناسایی ۲ هزار کودک بازمانده از تحصیل در خوزستان در امسال تاکنون افزود: مشکل بازماندگی از تحصیل در خوزستان جنسیتی است و بیشتر بازماندگان از تحصیل، دختران هستند.
شریعتی با اشاره به اجرای طرح کمک به دانش آموزان مستعد و کم بضاعت در خوزستان اضافه کرد: پارسال یک هزار و ۲۵۰ دانش آموز در این طرح برگزیده و ۱۰ میلیون ریال کمک هزینه تحصیلی دریافت کردند که ۶۳ درصد این کودکان را دختران تشکیل می دادند.
وی همچنین بیشترین اقدام به خودکشی در خوزستان را در میان زنان بیان کرد و گفت: خوزستان پیش از این رتبه ۱۷ کشوری در زمینه خودکشی را داشت که اکنون بهبود یافته و به رتبه ۱۶ رسیده است. 
شریعتی خاطرنشان کرد: ۱۳ دفتر توسعه تسهیل گری اجتماعی با هدف ساماندهی وضعیت اجتماعی راه اندازی شده که یکی از کارکردهای اصلی آن ارتقای جایگاه زنان بوده است.
وی طرح حمایت از زنان معتاد، طرح توانمندسازی زنان مناطق سیلزده، طرح بازتوانی روانی زنان و کودکان سیل زده را از دیگر طرح هایی برشمرد که به کاهش آسیب های حوزه زنان کمک می کند و اثربخشی آن متوجه این حوزه است.
استاندار خوزستان با اشاره به جایگاه اجتماعی زنان گفت:جامعه توسعه یافته مدیون توسعه مشارکتی و همه جانبه از جمله مشارکت زنان است اما برای ارتقا در این حوزه نیازمند تغییر نگرش در خود زنان باشیم و خودباوری و تلاشگری ابتدا باید در زنان اتفاق افتد.
شریعتی در ادامه درباره رتبه پایین خوزستان در انتصاب مدیران زن، افزود:وقتی میخواهیم یک زن را در سمتی منصوب کنیم، ۱۰ زن دیگر مخالفت میکنند؛ بنابراین زنان باید ابتدا از این تغییرات و انتصاب همدیگر حمایت کنند، زیرا اگر مسیر بسته شود گشایش آن و مهیا کردن دوباره شرایط انرژی مضاعف می‌طلبد.
وی ادامه داد: هم من و هم سایر مدیران کل با این مشکل روبه رو بوده ایم.

تدوین طرح‌های توانمندسازی زنان
مدیرکل زنان استانداری خوزستان نیز در این نشست با اشاره به اجرای طرحهای مرتبط با حوزه بانوان در خوزستان گفت: طرح توانمندسازی زنان، بازماندگی از تحصیل، راه اندازی مدارس دخترانه شبانه روزی و توانمندسازی زنان مناطق حاشیه در این استان در حال تایید شدن است.
سیده فرانک موسوی خاطرنشان کرد: این طرحها در حوزه اجتماعی و با همکاری سازمانهای مردم نهاد تعریف شده است.
وی همچنین با بیان اینکه مجمع مشورتی زنان خوزستان برای تقویت سرمایه اجتماعی زنان تشکیل شده است اضافه کرد: تشکیل مجمع مشورتی به دستگاه های اجرایی خوزستان نیز ابلاغ شده تا اتاق فکر بانوان در ادارات تشکیل شود.
وی ادامه داد: پس از وقوع سیل بهار امسال در خوزستان طرح بازتوانی اجتماعی در مناطق سیلزده با همکاری سه سازمان مردم نهاد اجرا شده است.
به گفته وی طرح تاب آوری اجتماعی در خوزستان که پیش از این اجرا شده بود، با همکاری معاونت ریاست جمهوری در امور زنان ادامه می یابد.
معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده صبح روز دوشنبه به اهواز سفر کرد. حضور در شورای برنامه ریزی، دیدار با خانواده شهید حسین معماری،شرکت در نشست شورای مشورتی زنان خوزستان و بازدید از بازارچه خوداشتغالی زنان در اهواز از برنامه‌های سفر ابتکار بود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار