تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۵
کد خبر: ۱۹۲۷۹۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عملیات بازسازی در مناطق سیل‌زده خوزستان باید سرعت بیشتری بگیرد
 مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان گفت: با وجود همه پیگیری‌ها و بررسی‌های انجام شده و با توجه به حضور و بازدیدهای مکرر رییس سازمان مدیریت بحران کشور انتظار می‌رود عملیات احداث و بازسازی در مناطق سیل‌زده خوزستان سرعت بیشتری بگیرد.

کیامرث حاجی زاده روز دوشنبه در حاشیه بازدید از روستاهای آسیب‌دیده از سیل در بخش شاوور شوش با حضور رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: پس از تشکیل قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده، اقدامات خوبی با فرمان مقام معظم رهبری، سیاست‌های دولت و پیگیری‌های استاندار در خوزستان انجام شده است.

وی با بیان اینکه پیگیری‌ها در ۲ بخش پرداخت خسارت‌های کشاورزی و خسارت وارده به مردم انجام شده است، توضیح داد: تاکنون ۲۳ هزار پرونده در حوزه خسارات کشاورزی ارزیابی و ثبت شده که بیش از ۱۸ هزار پرونده در قالب ۵۰ درصد تخصیصی نخست، پرداخت شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان ادامه داد:  همه واحدهای تعمیری استان جز مواردی خاص با مسئولیت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به پایان رسیدند و عملیات واحدهای احداثی نیز در حال انجام است.

وی گفت: عملیات احداثی به خوبی پیش می‌رود  و تلاش ما این است طبق برنامه و براساس مصوبه دولت تا پایان سال خانه‌های احداثی تحویل مردم شوند.

حاجی زاده افزود: تخصیص ۵۰ درصد دوم خسارت‌ها را با توجه به بضاعت دولت در بحث اعتبارت مالی، پیگیری می‌کنیم.

وی بیان کرد: نظام و دولت با تمام توان تلاش می کنند و باوجود همه تحریم‌ها و مشکلات موجود در بحث اعتباری و نقدینگی در کشور، برای پرداخت خسارات پای کار هستند.

به گزارش ایرنا معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور شامگاه شنبه وارد خوزستان شد، وی طی ۲ روز گذشته در آیین تحویل ۱۸خودروی شستشوی معابر و بهره‌برداری از مرکز سیار فرماندهی مدیریت بحران خوزستان و قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان شرکت کرد و همچنین از روند بازسازی و نوسازی منازل مسکونی و مدارس در روستاهای سیل‌زده شوش و شوشتر بازدید کرد.

سیل بهار امسال در حوضه‌های کرخه، کارون و دز ۲۱ شهرستان را دچار آبگرفتگی کرد که دراثر این سیلاب ۱۳۳ روستا به زیر آب رفت و ۳۷۴ روستا به صورت جزیی و کلی تخلیه شدند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار