تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۹
کد خبر: ۱۹۲۸۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وضعیت تاب‌آوری در خوزستان می تواند عاملی برای تشدید مشکلات اجتماعی باشد
  استاندار خوزستان تاب‌آوری در خوزستان را به واسطه بلایای طبیعی و مشکلات عمیق، پیچیده و لایه به لایه نگران کننده عنوان‌کرد و گفت: این شرایط می‌تواند عاملی برای تشدید مشکلات اجتماعی، اقتصادی و محیط زیستی در استان باشد.

غلامرضا شریعتی دوشنبه در شورای برنامه ریزی استان که با حضور معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهارداشت: شدت تبعات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی استان ارتباط مستقیمی با وضعیت تاب آوری دارد.

به گفته وی تاب‌آوری به نوعی میزان ظرفیت بازگشت از وضع دشوار به وضع پایدار و توانایی ترمیم است.

استاندار خوزستان ادامه داد: به همین منظور در سطح سیاستگذاری، تدوین و اجرای برنامه های فوق العاده مجموعه مدیریتی استان سعی بر ترمیم تاب آوری استان در مواجهه  با مسایل مختلف است، افزود: برنامه‌ریزی‌های ما در حوزه‌های مختلف اجرایی و یا در حال انجام است.

شریعتی زنان را بخش مهمی از مردم جامعه استان خوزستان عنوان کرد و گفت: قطعا منابع اقتصادی و خدادادی، جامعه را به خودی خود توسعه نخواهد داد؛ بلکه کنشگران اجتماعی با توانایی‌های علمی و اقتصادی خواهند توانست جامعه را به جلو می ببرند.

نماینده عالی دولت در استان افزود: در دنیا  کشورهایی که از منابع طبیعی بهرمندند، لزوما توسعه یافته نیستد؛ بلکه به واسطه منابع نیروهای انسانی آموزش دیده است که از اقتصاد پویا برخوردار هستند.

رئیس شورای برنامه‌ریزی خوزستان در بخش دیگری از این نشست به سند ارتقا وضعیت زنان استان اشاره کرد و گفت: تلاشی که صورت گرفت در راستای منطبق بودن این سند با شرایط زنان کشور و استان است که تبدیل به طراحی شود که بتواند فاصله بین مردان و زنان هدف را ترمیم کند.

وی با بیان اینکه استان خوزستان بسیار نیازمند اجرای دقیق این سند با محوریت شاخص های اصلی و تاثیر گذارن آن است، تصریح کرد: سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده منطبق با الگوی فرهنگی و اجتماعی استان تدوین شده است.

شریعتی افزود: اجرای الگوی بومی این سند الزامی است تا از این طریق به اهداف تعیین شده دست پیدا کنیم که در نهایت به بالا بردن تاب‌آوری استان در مقابل مشکلات و چالش‌ها کمک خواهد کرد.

بی توجی ۳۱ دستگاه دولتی خوزستان به مصوبه انتصاب مدیران زن

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان همچنین در بخش دیگری از این نشست به مصوبه شورای عالی اداری کشور مبنی بر بهره گیری از توانمندی زنان و جوانان مستعد کشور برای تصدی پست‌های مدیریت حرفه ای اشاره کرد و گفت: بر همین اساس دستگاه های اجرایی مکلف هستند تا پایان برنامه ششم توسعه نسبت به انتصاب مدیران زن به میزان ۳۰ درصد اقدام کنند.

فرانک موسوی اضافه کرد: با وجود ابلاغ این مصوبه اما ۳۱ دستگاه اجرایی استان هیچگونه انتصابی در حوزه زنان نداشته اند.

وی انجام انتصابات در حوزستان را از سطج پایینی عنوان کرد و گفت: دستگاه هایی که بالای ۳۰ درصد انتصاب داشته اند؛ تنها کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و پژوهشکده آبزی پروری است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان خاطرنشان کرد: این درحالی است که مدیریت درمان تامین اجتماعی، اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی و بیمه سلامت،   دستگاه هایی هستند که بین ۱۰تا ۲۰ درصد از انتصابات خود را از بین زنان انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین انتقال خون، اداره کل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان، بهزیستی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان چهار دستگاه اجرایی هستند که انتصابات آنها بین ۲۰ تا ۳۰ درصد از بین زنان بوده است.

موسوی با تاکید بر اینکه دستگاه هایی که میزان انجام انتصابات خود را از بین زنان انجام نداده‌اند مکلف به رعایت مصوبه ۳۰ درصدی هستند، گفت: از معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری خواسته می شود تا از وزارتخانه ها موضوع انتصابات استانی بر اساس مصوبه شورای عالی اداری را پیگیری کند.

معاون رییس‌جمهوری در امور زنان و خانواده صبح روز دوشنبه در سفری یک روزه، برای شرکت در نشست شورای برنامه ریزی خوزستان و نشست مجمع مشورتی زنان این استان وارد اهواز شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار