تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۸
کد خبر: ۱۹۲۸۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
لزوم تحقق سهم ۳۰ درصدی زنان در مناصب مدیریتی تا پایان دولت
 معاون رییس جمهوری در امور زنان، با بیان اینکه وعده انتصاب زنان در ۳۰ درصد پست‌های مدیریتی باید تا پایان دولت دوازدهم محقق شود، گفت: خوزستان در این زمینه عقب ماندگی‌هایی دارد که انتظار می رود تا یک سال آینده گام‌های بیشتری برداشته شود.

معصومه ابتکار دوشنبه در حاشیه نشست با مجمع مشورتی زنان خوزستان در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: اختصاص ۳۰ درصد مناصب مدیریتی به زنان، دستورالعمل ابلاغی رییس جمهوری و یکی از وعده‌های دولت دوازدهم بوده که باید تا یک سال دیگر و پایان این دولت به انجام برسد.

وی افزود: این طرح در سطح ملی پیشرفت خوبی داشته و سهم زنان در پست های مدیریتی از ۱۳.۶ درصد به ۱۸.۸ درصد افزایش یافته است.

ابتکار با اشاره به رتبه بندی استان‌ها در زمینه مناصب مدیریتی زنان، تصریح کرد: خوزستان اگر چه اقدامات خوبی انجام داده اما عقب ماندگی دارد و امیدواریم در استان شاهد انتصابات بیشتر زنان در پست های مدیریتی از جمله انتصاب معاون استاندار زن باشیم.

به گفته وی انتصاب فرماندار زن در خوزستان نمونه موفق و توانمند بوده که می‌تواند نمادی برای بقیه استان باشد.

ابتکار همچنین گفت: ستاد ملی زن و خانواده با حضور رییس جمهوری شاخص‌های عدالت جنسیتی را بر اساس قانون برنامه ششم توسعه و سیاست‌های ابلاغی تصویب کرده که شامل ۱۷۶ شاخص در هفت محور است.

وی آموزش، بهداشت، اشتغال، ورزش، حقوق اجتماعی، مشارکت سیاسی و امنیت را از جمله شاخص‌های عدالت جنسیتی دانست و افزود: بر اساس این شاخص‌ها در هر استانی با همکاری اساتید دانشگاه و صاحبنظران سندی تحت عنوان ارتقای وضعیت زنان و خانواده تدوین شده که این سند اکنون در خوزستان تمام مراحل را طی کرده و امروز در شورای برنامه ریزی تصویب می‌شود.

ابتکار سند ارتقای وضعیت زنان خوزستان را هجدهمین سند استانی در کشور عنوان کرد و اظهار داشت: تحقق عدالت جنسیتی برای کشور مهم است و انتظار داریم در سال ۹۸ و ۹۹ تمام دستگاه‌ها پیش بینی لازم را برای تحقق عدالت جنسیتی انجام دهند.

وی تاکید کرد: عملکرد استان‌ها و دستگاه‌ها در سامانه‌ای که در حال راه‌اندازی است، ارزیابی می‌شود.

معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده صبح امروز (دوشنبه) به اهواز سفر کرد. حضور در نشست شورای برنامه ریزی و رونمایی از «سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده خوزستان» ، دیدار با خانواده شهید حسین معماری و بازدید از بازارچه خوداشتغالی زنان در اهواز از برنامه‌های سفر ابتکار بود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار