تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۱۹۲۸۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رانندگان متقاضی لاستیک سنگین اینترنتی ثبت‌نام کنند
 معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: رانندگان متقاضی لاستیک سنگین از این پس برای دریافت حواله تایر باید در سامانه" www.kala.ntsw.ir" ثبت‌نام کنند.

 عبدالرحمان ناصریان روز سه‌شنبه در ستاد تنظیم بازار خوزستان در سرسرای سازمان صمت استان بیان کرد: وزارت صمت برای سهولت بیشتر رانندگان متقاضی لاستیک سنگین اقدام به راه اندازی این سامانه اینترنتی کرده است.

وی با اشاره به اینکه این درگاه به منظور سرعت بخشیدن به توزیع لاستیک سنگین ایجاد شده گفت: رانندگان ناوگان سنگین و نیمه سنگین می‌توانند برای دریافت حواله لاستیک در این سامانه ثبت‌نام، و لاستیک مورد نیاز خود را از این طریق تهیه کنند.

پارسال با افزایش قیمت لاستیک رانندگان خودروهای سنگین و نیمه سنگین که کار حمل و نقل کالا و یا مسافر را انجام می دهند اعتراض و اعتصاب کردند که در این راستا دولت برای کمک به رانندگان این ناوگان، توزیع لاستیک با نرخ دولتی را به راهداری سپرد.

با تعریف این سامانه رانندگان این ناوگان دیگر برای دریافت لاستیک نیاز به مراجعه به دستگاه خاصی برای دریافت حواله لاستیک نیستند و می توانند مستقیم در این سامانه ثبت نام و حواله دریافت کنند.

فروشندگان متخلف جوجه یک روزه معرفی شوند

معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در ادامه این نشست بیان کرد: اتحادیه ها و انجمن های مربوط به تولید مرغ، فروشنده و واسطه متخلفی که جوجه یک روزه را بیشتر از قیمت مصوب به فروش می رسانند معرفی کنند تا با فرد متخلف در مدت ۲۴ ساعت برخورد شود.

وی گفت: یکی از اعتراضات مرغداری ها خرید جوجه یک روزه از برخی واسطه ها با قیمتی بیش از نرخ مصوب است که اگر مستنداتی از این موضوع ارایه دهند در زمانی کوتاه این موضوع رسیدگی می شود.

قیمت مصوب جوجه یک روزه هم اکنون ۲۴ هزار ریال است که از سوی اتحادیه مرغداران اعلام شده است.جوجه یک روزه تا قیمت ۴۳ هزار ریال نیز به فروش می رسد.

وجود کالا به اندازه کافی در بازار

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان نیز گفت: بر اساس اعلام مدیران دستگاه های مختلف، کالا به اندازه کافی در خوزستان و بازار وجود دارد و نگرانی در خصوص کمبود کالا نیست.

سید نوراله حسن زاده بیان کرد: با وجود کالا به اندازه کافی در بازار اما همچنان گزارش از گرانفروشی ها ارسال می شود که باید ریشه این گران فروشی ها در خوزستان مشخص شود.

وی ادامه داد: گرانی برخی کالاها را باید از بنکداران که مرکز تحویل و توزیع کالا از استان های دیگر هم هست بررسی شود و افزایش قیمت غیرقانونی برخی کالاها باید تعیین شود.

جلوگیری از هرگونه ایجاد التهاب در بازار

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان ادامه داد: برخورد با اصناف متخلف از سوی دستگاه های بازرسی و ناظر باید به گونه ای باشد که در بازار تنش و التهاب ایجاد نشود.

وی گفت: به عنوان مثال ۹۰ نانوایی در خوزستان مشخص شدند که تکرار تخلف دارند و مصوب شده تا سهمیه آرد این نانوایی ها کسر شود از این راهکارها برای جلوگیری از تخلفات باید استفاده شود.

ورود فرمانداران در توزیع مناسب گاز "ال پی جی" در خوزستان

حسن زادهادامه داد: مصرف و قیمت گاز ال پی جی در چند هفته اخیر در خوزستان افزایش یافته و عمده مصرف این گاز برای سوخت خودرو استفاده می شود.

وی گفت: برای ساماندهی توزیع این گاز در خوزستان مقرر شد که شرکت ها و خودروهای توزیع این گاز در سامانه ساتکا ( تنظیم بازار) ثبت نام کنند و برای توزیع هر چه بهتر این گاز در شهرستان های خوزستان فرمانداران مکلف هستند که به صورت مستقیم بر نحوه توزیع نظارت داشته باشند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار