تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۱۹۲۸۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نارضایتی مردم از افزایش قیمت دارو و خدمات درمانی در خوزستان
 مدیر کل تعزیرات حکومتی خوزستان گفت: مردم در ۲۳ روز اخیر که قیمت بنزین اصلاح شده از افزایش قیمت دارو و تجهیزات و خدمات بهداشتی و پزشکی ناراضی هستند به همین منظور تعداد بازرسان در این بخش را افزایش داده ایم.

به گزارش ایرنا نعمت اله بیرانوند سه شنبه در ستاد تنظیم بازار استان در سرسرای سازمان صمت خوزستان بیان کرد: از زمان اصلاح قیمت بنزین تا کنون ۹۱ پرونده گرانفروشی در حوزه بهداشت و درمان استان تشکیل شد که از این تعداد ۲۹ پرونده مربوط به شهرستان اهواز بوده است.

وی گفت: برای جلوگیری از افزایش قیمت و تخلف در بخش بهداشت و درمان باید داروخانه ها، مراکز درمانی و فروشگاه‌های تجهیزات پزشکی و بخش خصوصی فعال در این حوزه را مورد رصد و بررسی قرار داد.

بیرانوند ادامه داد: برخی از مردم مجبور به خرید روزانه دارو هستند و افزایش قیمت در این بخش ضرر و زیان زیادی را به مردم وارد می کند و باید بازرسی جدی تری در این بخش انجام شود.

تشکیل یک هزار و ۲۵۹ پرونده تخلف صنفی در خوزستان

مدیر کل تعزیرات حکومتی درخوزستان ادامه داد: از زمان آغاز اصلاح قیمت بنزین ( ۲۵ آبان ماه) تا کنون یک هزار و ۲۵۹ پرونده تخلف  صنفی در استان تشکیل شد که یک هزار و ۱۰۹ پرونده رسیدگی و مختومه شد.

درادامه این نشست  مسئول بازرسی، پاسخگویی و رسیدگی به شکایات مردمی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: ارتباط و همکاری خوبی بین این معاونت با سازمان صمت خوزستان برای مبارزه با قاچاق و گرانفروشی وجود دارد و تلاش داریم با بررسی بیشتر از تخلفات در این حوزه جلوگیری شود.

موسی ظهیری نژاد ادامه داد: برای انجام بازرسی از واحدهای مختلف درمانی و بهداشتی و داروخانه ها نیاز به افراد بیشتری است.

وی گفت: از زمانی که شکایتها از افزایش قیمت داروها در داروخانههای استان بیشتر شده بازرسی از داروخانه ها را نیز افزایش داده ایم.

مسئول بازرسی، پاسخگویی و رسیدگی به شکایات مردمی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: نظارت بر قیمت دارو و تجهیزات پزشکی در شهرستانها نیز باید با جدیت بیشتری بررسی شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار